رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی : تلفات تصادفات درون شهری خراسان جنوبی بالاتر ازمیانگین است

بیرجند(پانا) - رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی گفت: تلفات تصادفات درون شهری خراسان جنوبی بالاتر ازمیانگین است .

کد مطلب: ۹۲۰۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی : تلفات تصادفات درون شهری خراسان جنوبی بالاتر ازمیانگین است

سرهنگ علیرضا عباسی رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی در شورای ترافیک استان خراسان جنوبی گفت: حوادث درون شهری که پارسال به طور متوسط در هر 10 روز جان یک نفر را گرفت از ابتدای امسال 8 خانواده را داغدار کرد.

سرهنگ عباسی عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو و عدم اقبال عموم پل های عابر پیاده را علل عمده این حوادث دانست.

او افزود: از ابتدای سال تاکنون 8 فقره تصادف منجر به فوت ثبت شد که سه فقره عابرپیاده ، 4 مورد راکبین موتورسیکلت و یک نفر راننده خودرو بوده است.

سرهنگ عباسی از وجود 12 شهرک اقماری، 11 پارکینگ هوشمند، 40 تقاطع چراغ‌دار، 176 میدان و فعال بودن 34 دستگاه دوربین نظارتی در سطح استان خبر داد.

او با بیان اینکه به‌طور میانگین روزانه 35 نفر راننده جدید و تعداد 20 دستگاه خودرو در سطح استان به تعداد رانندگان و وسایل نقلیه افزوده می‌شود، بیان داشت: تاکنون 22 هزار و 189 جلد گواهینامه جدید در استان صادر شده است.

هر 10 روز یک نفر جان می‌دهد!

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه متأسفانه هر 10 روز یک نفر در معابر درون‌شهری استان فوت می‌کنند، تصریح کرد: وضعیت تصادفات جرحی و فوتی در استان خراسان‌جنوبی از جهت میانگین کشوری نگران‌کننده است.

عباسی با یادآوری اینکه آمار مجروحین تصادفات از سال 91 تاکنون سیر صعودی داشته است، تبیین کرد: در سال گذشته چهار هزار فقره تصادف در سطح معابر درون شهری استان رخ داده که در این تصادفات 38 نفر فوت و دو هزار و 953 نفر مجروح شده‌اند.

او با اعلام اینکه 71 درصد متوفیان، 47 درصد تصادفات جرحی و 49 درصد مصدومین مربوط به شهر بیرجند هستند، مطرح کرد: وضعیت عابرین پیاده در استان نگران‌کننده است.

اعلام معابر حادثه‌خیز بیرجند

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی با اشاره به معابر حادثه‌خیز مرکز استان، تصریح کرد: خیابان جمهوری اسلامی، بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار غفاری، بلوار مدرس، خیابان کارگران، خیابان امامت و خیابان طالقانی از جمله معابر حادثه‌خیز مرکز استان است.

عباسی تعداد نقاط حادثه‌خیز استان را 14 نقطه و معابر مستعد حادثه را 25 معبر اعلام و اضافه کرد: از نقاط حادثه‌خیز 7 نقطه در شهر بیرجند، دو نقطه در شهر قاین، سه نقطه در شهر فردوس و دو نقطه در شهر طبس است.

او از وجود 12 پل عابر پیاده در استان خبر داد و گفت: متأسفانه این پل‌های عابر پیاده مکانیزه نبوده و جانمایی زیر پل و عرض معبر آزاد است که افراد سالخورده نمی‌توانند از این پل‌ها استفاده کنند.

افزایش 66 درصدی متوفیان حوادث جاده‌ای

سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش تصادفات در سطح استان، بیان داشت: با توجه به حجم افزایش تصادفات نیاز است در جاده‌های برون شهری اقدامات کوتاه مدتی انجام شود.

وی از افزایش 66 درصدی متوفیان حوادث جاده‌ای از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خواستار تسریع در اعلام برنامه‌های سازمان‌ها جهت اجرای طرح جامع کاهش تصادفات شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار