مدیر کل بیمه سلامت استان قم مطرح کرد

خدمت به بیش از 367 هزار بیمه شده خدمات درمانی

قم (پانا) - مدیر کل بیمه سلامت استان قم از ارائه خدمت به بیش از 367 هزار بیمه شده در سطح استان به صورت گسترده خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۰۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
خدمت به بیش از 367 هزار بیمه شده خدمات درمانی

محمد رضا فخاریان قمی مدیر کل بیمه سلامت استان قم در نشست هم اندیشی بیمه سلامت استان قم که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت استان قم برگزار شد به تشریح آمار و ارقام و عملکرد بیمه سلامت استان پرداخت و اظهار کرد:

بیمه سلامت موظف شده تا پایان سال 98 بیش از 30 درصد نسخه نویسی خود را به صورت الکترونیک انجام دهد که این کار در استان قم با توجه به عدم وجود شهرستان، کهک قنوات و جعفریه را کاندید نسخه نویسی الکترونیک کردیم به اضافه اینکه 10 پزشک در حال حاضر در شهر قم مسئله نسخه نویسی الکترونیک و گام های اولیه آن را شروع کردند که امیدواریم تا پایان سال این مسئله تکمیل شود.
مدیر کل بیمه سلامت قم گفت: در سال گذشته ، 185 میلیون بار به کلیه مراکز درمانی کل کشور مردم مراجعه کرده اند که حدود 4 و نیم میلیون بار آن تحت عنوان خدمات بستری بوده است.
وی افزود در استان قم 2 میلیون و 739 بار مراجعه داشتیم که هم در خدمات سرپایی و هم در خدمات بستری اتفاق افتاده است.
دکتر فخاریان هزینه اتفاق افتاده در سال 97 را صد و نود و چهار میلیارد و سیصد میلیون تومان عنوان کرد و افزود: هزینه های 91 میلیارد و هشتصد آن در بخش بستری و 23 میلیارد و ششصد میلیون تومان هزینه خدمات سرپایی و حدود 4 میلیارد و نهصد میلیون تومان هم خسارات متفرقه بوده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان قم در خصوص بیماران خاص خاطر نشان کرد: ما 1294 نفر بیمار خاص در استان داریم که در سال 97 هزینه 19 میلیارد و 200 میلیون تومانی برای آنان انجام شده یعنی به صورت میانگین ماهانه آن 1 میلیارد و ششصد تومان.
وی آمار بیمه شده های بیمه خدمات درمانی را آخر اردیبهشت ماه سال جاری 367 هزار و 254 نفر دانست و گفت: به تفکیک (در صندوق های کارمندی 62268 نفر سایر اقشار 67544 نفر، بیمه ایرانیان 34557 نفر، بیمه سلامت همگانی ما 144 هزار نفر و روستایی 52525 نفر و اتباع 4510 نفر بیمه شده داریم.
فخاریان افراد بیمه شده تحت پوشش کمیته امداد را حدود 25 هزار نفر دانست که از این میان 20 هزار نفر آنان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که ما بقی افراد باقی مانده را نیز به مرور تحت پوشش بیمه قرار خواهیم داد.
وی آخرین آمار پزشکان عمومی استان را 166 نفر دانست و گفت: 124 پزشک متخصص و 29 پزشک فوق تخصص، 142 داروخانه و 23 آزمایشگاه و 34 فیزیوترابی، 10 بیمارستان، 19 مرکز تصویر برداری، 25 دندانپزشک، 19 درمانگاه خصوصی، 2 درمانگاه دولتی دانشگاهی، 12 درمانگاه خیریه، که 630 مرکز طرف قرار داد نیز در قم وجود دارد.
فخاریان نرخ بیمه ایرانیان در سال 98 را برای هر نفر دویست و نود و سه هزار و چهارصد تومان به صورت سالانه دانست و تصریح کرد: با احتساب 50 درصدی که دولت پرداخت می کند این مبلغ از افراد اخذ می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان قم افزود: برای صدور و تعویض دفترچه، مبلغ 3000 هزار تومان و اگر کسی دفترچه خود را گم کرد 9000 تومان برای بار اول و 18000 تومان برای بار دوم از وی دریافت می شود.
وی از بیمه شدگان خواست در صورت تغییر در تعداد افراد بیمه شده اعم از: ازدواج و کم و زیاد شدن عائله در صورت ازدواج فرزندان و طلاق و ... در اسرع وقت به اداره کل مراجعه کند.

فخاریان با اشاره به پرتال بیمه سلامت استان قم گفت بیمه شدگان می توانند اطلاعات مورد نیاز و مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت را از آدرس اینترنتی Qm.ihio.gov.ir ملاحظه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار