مدیر کل بیمه سلامت استان خوزستان خبر داد:

نسخه‌نویسی الکترونیکی در هشت شهرستان استان خوزستان اجرا می‌شود

اهواز (پانا) - مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در هشت شهرستان استان با جمعیت بالغ بر ۸۰۰ هزار بیمه شده و ۲۴۹ موسسه طرف قرار داد خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۰۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نسخه‌نویسی الکترونیکی در هشت شهرستان استان خوزستان اجرا می‌شود

باحضور مدیر کل و روسای ادارات هشت شهرستان منتخب اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک ، جلسه ی هماهنگی در خصوص اهمیت و بستر سازی و چگونگی اجرای این طرح در سالن کنفرانس اداره کل بیمه سلامت خوزستان برگزار شد.

علی خسروی مدیر کل بیمه سلامت استان خوزستان هدف از اجرای این طرح را آسان‌سازی روند پذیرش بیماران، ارتقای خدمات به بیماران و جلوگیری از هدررفت منابع و ایجاد پرونده الکترونیکی برای بیمار عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح دفترچه‌های کاغذی حذف شده و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی، تنها با ارائه کد ملی می‌توانند از خدمات الکترونیکی برخوردار شوند.


او ادامه داد: اداره کل بیمه سلامت خوزستان بعنوان یکی از سازمانهای بیمه گر در استان با اجرای پایلوت طرح نسخه نویسی الکترونیک درشهرستان حمیدیه بعنوان سازمان بیمه گر پیشگام طرح تحول سلامت در راستای الکترونیک شدن در استان بوده و با اجرای رسمی در شهرستان حمیدیه با همکاری مرکز بهداشت ، پزشکان ، داروخانه ها ، مسئولین و مردم پیشرفت نسبی خوبی داشتیم .
خسروی بیان کرد: صدور نسخه الکترونیک زیرساخت مهمی برای تحول در نظام سلامت به‌شمار می‌رود و از مزایای این طرح منطقی صرفه جویی درمصرف دارو است به‌طوری که اگر فردی دارویی دریافت کرده باشد، تا زمان مقرر اتمام داروها، امکان تجویز داروی جدید برای بیمار ممکن نمی‌شود و همین امر مانع از مصرف بی‌رویه داروها و صدمات جدی آن به مردم می‌شود
اوافزود: طرح نسخه‌نویسی الکترونیک به‌منظور استقرار نظام الکترونیک، حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی و صرفه‌جویی در زمان و کاغذ مصرفی در هشت شهرستان استان اجرا می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان خوزستان در ادامه تاکید کرد: نرم‌افزار مورد استفاده برای نسخه‌نویسی الکترونیکی بسیار راحت و سبک بوده و از طرف دیگر قابلیت اتصال داده‌ها به سایر نرم‌افزارهای مشابه را دارد.
این سامانه اطلاعات مربوط به هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد و از طرف دیگر اطلاعات مربوط به بیماران برای تمام پزشکان قابل رؤیت می‌شود و اگر بیماری طی چند روز به پزشکی مراجعه کرده باشد، سایر پزشکان از پذیرش تکراری و مجدد بیمار امتناع می‌کنند.با آغاز این طرح در مصرف کاغذ صرفه‌جویی شده و هم اشتباهات ناشی از نسخه‌نویسی کاغذی و اشکالات و اشتباهات دارویی رفع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار