فرماندار تبریز: نام نویسی در مدارس دولتی تبریز با دریافت کمک هزینه ممنوع است

تبریز (پانا) - فرماندار تبریزگفت: مدیران مدارس دولتی حق ندارند هنگام نام نویسی، از والدین دانش آموزان، وجهی به عنوان کمک هزینه، شهریه یا هر عنوان دیگر دریافت کنند.

کد مطلب: ۹۲۰۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار تبریز: نام نویسی در مدارس دولتی تبریز با دریافت کمک هزینه ممنوع است

بهروز مهدوی فرماندار تبریز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز بیان کرد: هیچ مدرسه ای حق دریافت اجباری وجهی با این عناوین را ندارد و تنها اولیای دارای تمکن مالی، در صورت تمایل و پس از دعوت در جلسات مدارس، می توانند کمک کنند.
فرماندار تبریز به هزینه های جاری مدارس همانند هزینه های انشعابات آب و برق و گاز هم اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، مدارسی که بر اساس الگوی مصرف از انشعابات استفاده کنند هزینه ای پرداخت نمی کنند اما اگر مصرفشان بیشتر از حد مجاز باشد، ناگزیرند هزینه پرداخت کنند، از این رو باید الگوی مصرف صحیح را به دانش آموزان آموزش داده شود تا در هزینه های مدارس صرفه جویی شود.

لزوم تصویب مصوبه ای در شورای شهر تبریز برای کمک مالی به مدارس دولتی
ایرج شهین باهر شهردار تبریز هم در این نشست با اشاره به اصل 30 قانون اساسی مبنی بر تحصیل رایگان در کشور گفت: به جای این که هزینه های مدارس از جیب والدین جبران شود، باید با راهکارهای اصولی و تخصیص بخشی از درآمد دستگاه های دولتی و حتی شهرداری تبریز به آموزش و پرورش، مشکلات این حوزه رفع و رجوع شود، تا جایی که آماده ایم مصوبه ای هم در شورای اسلامی شهر در این خصوص تصویب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار