فرماندار تبریز: تعریف درستی از اشتغال بیان نکرده ایم

بروکراسی اداری را کم کنیم

تبریز(پانا)- فرماندار تبریز گفت: متاسفانه اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی، اشتغال را فقط در پست های اداری و پشت میز تعریف می کنند و تعریف درستی از اشتغالزایی در زمینه رشته تخصصی خود ندارند پس تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند اطلاعات لازم و شفاف را بیان کنند.

کد مطلب: ۹۲۰۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار تبریز: تعریف درستی از اشتغال بیان نکرده ایم

بهروز مهدوی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان تبریز در محل سالن اجلاس فرمانداری تبریز بیان کرد: اراده دولت در جهت توسعه اشتغال و کارآفرینی است و در این مسیر جدی بوده و پی گیر مسایل مربوطه است به طوری که ملاک ارزیابی دستگاه های اجرایی، میزان اشتغالزایی آن ها می باشد.

وی ادامه داد: ما در شرایط کنونی در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و لازم است که در زمینه اشتغالزایی و کار آفرینی پبیش از پیش توجه و برنامه ریزی کنیم و تمامی اطلاعات لازم در زمینه اشتغالزایی به خصوص مشاغل خانگی و روستایی را در اختیار عموم جامعه قرار دهیم.

فرماندار تبریز افزود: اگر تست میدانی از اطرافیان خود نسبت به نحوه کارآفرینی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که آن طور که لازم است اطلاعات کافی در اختیار مردم قرا نداده ایم پس، از فضای رسانه ملی و مطبوعات برای آگاهی بخشی به جامعه نهایت استفاده را ببریم.

مهدوی تصریح کرد: اهمیت اشتغال به خصوص اشتغال روستایی خیلی مهم است و سبب کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی در اطراف شهرهای بزرگ به خصوص تبریز خواهد شد لازم است این موضوع را جدی بگیریم.

وی گفت: متاسفانه اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی، اشتغال را فقط در پست های اداری و پشت میز تعریف می کنند و تعریف درستی از اشتغالزایی در زمینه رشته تخصصی خود ندارند پس تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند اطلاعات لازم و شفاف را بیان کنند.

فرماندار تبریز ادامه داد: در حال حاضر دستگاه های دولتی ظرفیتی برای جذب و استخدام نیروی کار جدید ندارند و به طور مثال فقط در شهرداری تبریز که در حال حاضر هزار و 200 نفر کار می کنند با یک چهارم این افراد نیز می توان شهرداری را اداره کرد پس جوانان باید به سمت کار آفرینی حرکت کنند.

مهدوی خطاب به اعضای کارگروه اشتغال بیان کرد: بسیاری از افرادی که برای کارآفرینی اقدام می کنند حتی اگر از تسهیلات بانکی نیز استفاده نکنند و خودشان پول هزینه را داشته باشند آن قدر در مسیر بروکراسی اداری وقت سپری می کنند که آخر سر از ادامه کار دلسرد شده و منصرف می شوند پس در برخورد با ارباب رجوع توضیحات کامل را بیان کنید و انعطاف داشته باشید و خیلی راحت و برای رفع تکلیف نه نگویید و بانک ها نیز اعطای تسهیلات را آسان بگیرند.

وی افزود: از طرفی هم دستگاه های اجرای نیز موظفند در معرفی طرح های کارآفرینی دقت داشته باشند و افرادی را معرفی کنند که تخصص و تجربه کافی را داشته باشند.

فرماندار تبریز گفت: کلید طلایی حل مشکلات جامکه در اشتغال است پس دستگاه های مربوطه برنامه های سال 98 خود را تدوین کنند و به دبیرخانه تحویل دهند و در تنظیم برنامه ها نیز ویژگی های منطقه و نوع سرمایه گذاری را مد نظر قرار دهند و برنامه ای تدوین کنند که قابل تحقق باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار