مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین:

ساخت هر مدرسه ۱۲ کلاسه ۴۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

تهران (پانا) ـ یکی از پروژه‌های مهم و شاخص که در سه استان کشور اجرایی شده احداث مدرسه سبز در منطقه پونک قزوین است. این مدرسه بیش از شش هزار مترمربع زیربنا دارد که می‌تواند به یک الگوی مدرسه‌سازی دوستدار محیط‌‌زیست تبدیل شود.

کد مطلب: ۹۲۰۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ساخت هر مدرسه ۱۲ کلاسه ۴۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به‌گزارش مهر،مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین در حاشیه جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین اظهار کرد: وجود خیرین یک نعمت است که تاکنون توانسته‌ایم با استفاده از این ظرفیت بخشی از نیازهای آموزشی استان را تأمین کنیم.

عسگر علی جوانبخت بیان کرد: از سال ۹۲ تعداد ۴۸ پروژه نیمه‌کاره داشتیم که نیمی از آن توسط خیرین ساخته شده و سال قبل همه آنها تکمیل شد و در حال‌حاضر ۳۸ پروژه دیگر توسط خیرین آغاز شده که ۲۰ نا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از فرمانداران انتظار داریم برای تسریع در تکمیل آنها همت کنند.

جوانبخت گفت:در مناطق پونک، ملاصدرا و سورتک با کمبود شدید فضای‌آموزشی مواجهیم اما اعتبارات کافی برای تأمین این نیازها نداریم و به کمک خیرین نیازمندیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین بیان کرد: در شهرک دانش با بحران فضای‌آموزشی مواجهیم و یک مدرسه با ۴۰درصد پیشرفت‌فیزیکی در این ناحیه در حال احداث است و در شهر اقبالیه هم مشکل جدی داریم که اگر مدارس مورد نیاز ساخته نشود باید شاهد مدارس دو و سه شیفته باشیم.

جوانبخت عنوان کرد: با کمک کمیساریای عالی پناهندگان سازمان‌ملل در سال‌های گذشته دو مدرسه در کمتر از سه ماه ساخته شد و یک واحد دیگر با تأمین دو میلیارد تومان اعتبار امسال ساخته می‌شود تا در اختیار دانش‌آموزان اتباع‌بیگانه قرار گیرد.

او اضافه کرد: براساس تعهد ما در استان باید ۵۰ درصد اعتبار ملی پوشش داده شود تا طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل شود و در این زمینه در اقبالیه دو مدرسه شش کلاسه می‌سازیم و در ناحیه شهری مهرگان ۱۰ مدرسه توسط اداره راه و شهرسازی تقبل شده و توسط اداره نوسازی هم ساخت ۸ پروژه تقبل شده است.

جوانبخت گفت:در سال تحصیلی جدید باید ۴ مدرسه در محدوده مسکن مهر ساخته شده و ۴ مدرسه برای سال آینده آماده تحویل شود تا بتوانیم حداقل نیازها را پاسخ دهیم. همچنین در شهر الوند دو مدرسه، در شهر بیدستان یک مدرسه و در شهر محمدیه یک هنرستان لازم است ساخته شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین همچنین تصریح کرد:در شهرک‌های اقماری به ساخت حداقل ۲۰ مدرسه و در مسکن مهر تعداد ۳۷ مدرسه نیاز داریم که با کمک خیرین باید آن را محقق کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار