پناهندگان جهت دریافت دفترچه بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند

تهران (پانا )- مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور از ادامه مرحله پنجم طرح بیمه سلامت پناهندگان خبر داد و گفت تمامی پناهندگان می‌توانند جهت ثبت نام به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و دفترچه خود را دریافت کنند.

کد مطلب: ۹۵۴۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
پناهندگان جهت دریافت دفترچه بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند

به گزارش پایگاه خبری بیمه سلامت، مهدی محمودی درباره بیمه سلامت پناهندگان افزود: دفترچه بیمه سلامت خدمات پاراکلینیکی مانند هزینه‌های ویزیت پزشک، دارو، آزمایش و رادیولوژی و همچنین خدمات بستری و بستری موقت پناهندگان را در بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت تحت پوشش قرار می‌دهد. این خدمات بیمه‌ای شامل پناهندگان آسیب‌پذیر و سایر پناهندگان می‌شود.

وی بیان کرد: پناهندگان آسیب‌پذیر و آن دسته از پناهندگانی که در مرحله چهارم طرح بیمه سلامت دفترچه بیمه رایگان دریافت کرده‌اند، می‌توانند به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه کرده و دفترچه بیمه این مرحله خود را دریافت کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ادامه داد: دفترچه بیمه پناهندگان آسیب پذیر تا تاریخ ۵ اسفند ۱۳۹۸ اعتبار دارد. آسیب پذیری پناهندگان در دفاتر پیشخوان دولت قابل مشاهده است و در صورت هرگونه ابهام در این خصوص باید مراتب از طریق ادارات کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری محل سکونت پیگیری شود.

محمودی گفت: پناهندگان غیرآسیب پذیر نیز می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور مراجعه و در جهت ثبت نام و دریافت دفترچه بیمه خود اقدام کنند. پناهندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که اعتبار دفترچه‌ها از زمان صدور به مدت یک سال است.

وی بیان کرد: مهلت ثبت نام پناهندگان غیرآسیب پذیر در هر دوره فقط ۱۰ روز است. دوره سوم ثبت نام از تاریخ اول مهر تا دهم مهر ۹۸ و دوره چهارم ثبت نام نیز از تاریخ اول دی تا دهم دی ۹۸ خواهد بود. ثبت نام در طرح بیمه سلامت به صورت خانوار انجام می‌شود و پناهندگان آسیب پذیر فقط هزینه اداری تشکیل پرونده و چاپ دفترچه را پرداخت می‌کنند.

محمودی ادامه داد: حق بیمه پناهندگان آسیب پذیر قبلا پرداخته شده است. پناهندگان غیرآسیب‌پذیر علاوه بر هزینه‌های اداری تشکیل و چاپ دفترچه باید هزینه حق بیمه برای تمامی اعضای خانواده را نیز پرداخت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر پناهنده‌ای در طرح‌های قبلی ثبت نام نکرده باشد چه مراحلی را باید طی کند، اظهار داشت: این دسته از پناهندگان باید مراحل پیش ثبت نام را انجام دهند و ضرورت دارد در زمان حضور در دفاتر پیشخوان مراتب را به صادرکنندگان دفترچه اطلاع دهند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: در صورت عدم احراز هویت پناهندگان یا هرگونه تغییر در وضعیت خانوار از جمله نوزادان باید مراتب را از طریق ادارات کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری محل سکونت خود پیگیری کنند.

، پناهندگان می‌توانند در زمان‌های ذکر شده با در دست داشتن کارت هویت، کارت آمایش و برگ تردد معتبر، یک قطعه عکس ۴*۳، گواهی صادره از سوی پزشک معتمد سازمان بیمه سلامت برای آن دسته از پناهندگانی که دارای بیماری خاص (نارسایی کلیوی، تلاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه، ام اس) هستند به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند. این درحالی است که پناهندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که در زمان ثبت نام ترجیحا سرپرست خانوار باید حضور داشته باشد و در غیر این صورت یک نفر از اعضای خانواده با در دست داشتن مدارک فوق (برای کلیه اعضای خانوار) که الزامی است به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار