پرداخت بیش از 1 میلیارد تومان زکات فطره در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل کمیته امداد اردبیل گفت: مردم نیکوکار استان اردبیل بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از زکات فطره خود را به کمیته امداد پرداخت کردند.

کد مطلب: ۹۲۰۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت بیش از 1 میلیارد تومان زکات فطره در اردبیل

حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: مردم نیکوکار استان اردبیل بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از زکات فطره خود را به کمیته امداد پرداخت کرده‌اند تا در اختیار خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار دهد،

او افزود: فطریه خیران اردبیلی در همان روز عید سعید فطر به حساب مددجویان واریز شده است تا بخشی از مشکلات اساسی آنها برطرف شود .
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه با همکاری بانک ملی استان اردبیل در سال‌جاری تلاش شد که در سریع‌ترین زمان ممکن زکات فطره خیران به دست نیازمندان برسد، گفت: از همان ساعات ابتدایی عید سعید فطر و پس از دریافت فطریه نیکوکاران بر اساس لیست اعلامی به بانک ملی، زکات فطره خیران به حساب مددجویان واریز شده است .
دشتی با اشاره به اینکه پرداخت زکات فطره در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه خود در سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است، بیان کرد: امیدواریم با افزایش کمک‌‌های مردمی و مشارکت گسترده نیکوکاران در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل بتوانیم گام‌های موثرتری را در رفع مشکلات نیازمندان برداریم .
او با بیان اینکه در حال جمع‌بندی نهایی زکات فطره خیران هستیم که مبلغ دقیق آن به زودی اعلام خواهد شد، گفت : براساس ظرفیت‌های استان اردبیل پیش‌بینی شده است که نیکوکاران بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کنند که همچنان از سراسر استان گزارش‌های مناسبی در خصوص پرداخت فطریه به کمیته امداد به دست می‌رسد .
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در سال‌جاری شاهد وحدت رویه دستگاه‌های اجرایی، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری استان اردبیل در دریافت زکات فطره بودیم، اعلام کرد: همکاری‌های همه‌جانبه و هماهنگی اعضای شورای زکات استان موجب شد تا تمامی موسسات و سازمان‌های مردم نهاد با آرم شورای زکات اقدام به دریافت زکات و کفاره مؤمنان و روزه‌داران اردبیلی کنند .
دشتی با بیان اینکه اولویت هزینه‌کرد زکات فطره برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان در نظر گرفته شده است، افزود: بر اساس نظر مراجع عظام تقلید زکات فطره خیران در همان روز و در همان محل پرداخت شده باید در بین محرومان و مستضعفان توزیع شود که کمیته امداد استان اردبیل نیز این امر را در دستور کار خود قرار داده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار