نرخ بیکاری در شهر خمین به ۱۱.۲ درصد رسید

تهران(پانا) - فرماندار خمین با بیان اینکه نرخ بیکاری در شهر خمین به ۱۱.۲ درصد رسید، از رتبه دوم خمین در نرخ بیکاری در سطح استان و رشد نرخ بیکاری در خمین خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۹۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش تسنیم، احمد طهرانی با اشاره به آخرین آمار وضعیت بیکاری در شهرستان خمین اظهار کرد: بر اساس آمار موجود نرخ بیکاری در شهرستان خمین 11.2 درصد است که در استان مرکزی این میزان بیکاری رتبه دوم پس از شهرستان اراک دارد.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه خمین یکی از قطب‌های کشاورزی است اما به سبب دو دهه خشکسالی در این شهرستان و خسارات بالا به کشاورزی نرخ بیکاری در این شهرستان افزایش داشته است.

فرماندار خمین ادامه داد: صنعت و واحدهای تولیدی شهرستان خمین در راستای پایگاه‌های حوزه کشاورزی پیش نرفتند نرخ بیکاری در چند سال اخیر در این شهرستان افزایش داشته است.

طهرانی همچنین بیان کرد: از سال 85 که شهرک صنعتی خمین به صورت رسمی با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در آن شروع به فعالیت کرد و به دنبال آن هم واحدهای تولیدی مشغول به کار شدند، در زمینه صنعت، معدن و واحدهای تولیدی حدود 3 هزار و 500 نفر را مشغول به کار شدند.

او خاطرنشان کرد: با توجه به معادن موجود در شهرستان از جمله معادن سرب و روی امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان باشیم.

طهرانی تصریح کرد: شهرستان خمین به لحاظ این که منطقه کمتر توسعه یافته است به همین سبب می‌تواند منطقه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد. همچنین مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان از جمله بخشودگی و معافیت‌های مالیاتی 20 ساله در شهرستان داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار