فرماندار هشترود: نرخ بیکاری جوانان در هشترود 44/2 درصد است

لزوم توجه بیش از پیش به کشاورزی، معادن و گردشگر پذیر بودن هشترود

تبریز (پانا) – فرماندار هشترود گفت: با این که مهاجرت گسترده جوانان در این شهرستان را شاهد هستیم ولی باز نرخ بیکاری جوانان در این شهرستان 44/2 درصد است که با میانگین کشوری که 25/2 دردصد است فاصله زیادی دارد.

کد مطلب: ۹۱۹۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار هشترود:  نرخ بیکاری جوانان در هشترود 44/2 درصد است

امین امینیان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی در سالن استانداری بیان کرد: شهرستان هشترود دارای 13 هزار و 488 نیروی جوان است که از این تعداد 5 هزار و 125 نفر در شهر و 62 درصد یعنی 8 هزار و 363نفر در روستا ها ساکن هستند.

وی ادامه داد: از کل جمعیت شهرستان، فقط 20 درصد آن را جوانان تشکیل می دهند که در مقایسه با میانگین کشوری که 25 درصد است پایین است و علت اصلی این مسئله هم مهاجرت به ویژه در سال های 90 تا 95 بود.

فرماندار هشترود گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان در هر ماه، یک جلسه منظم برگزار کرده که این جلسات 51 مصوبه داشتند که 48 مصوبه تاکنون اجرایی شده است و بحث سلامت، غنی سازی اوقات فراغت، ازدواج، تاسیس خانه جوان و مشارکت های اجتماعی از جمله موارد مطرح شده در این جلسات بودند.

امینیان افزود: در حال حاضر 9 سمن در حوزه جوانان و 2 مرکز مشاوره و ازدواج در شهرستان هشترود فعال هستند.

وی گفت: آمار ازدواج در هشترود در سال 97، 490 فقره بود که نسبت به سال 96 که 560 فقره بود کاهش داشت ولی خوشبختانه میزان طلاق از 96 مورد در سال 96 به 82 مورد در سال 97 کاهش داشته است.

فرماندار هشترود بیان کرد: با این که مهاجرت گسترده جوانان در این شهرستان را شاهد هستیم ولی باز نرخ بیکاری جوانان در این شهرستان 44/2 درصد است که با میانگین کشوری که 25/2 دردصد است فاصله زیادی دارد.

امینیان در ادامه، اعتیاد، توزیع مواد مخدر، افسردگی و خودکشی، کودک همسری و نزاع و درگیری را از مشکلات مهم حوزه جوانان در این شهرستان برشمرد و گفت: برای حل همه این مشکلات، 5 سند شهرستانی و برنامه سالانه تهیه کرده ایم.

وی بیان کرد: شهرستان هشترود دارای مرکز نوآوری است که در نمایشگاه ربع رشیدی یکی از مراکزی بود که با بیشترین طرح ها حضور یافت.

فرماندار هشترود با بیان این که این شهرستان یکی از قطب های کشاورزی استان و دارای معادن فلزی و غیرفلزی زیادی است و ظرفیت و پتانسیل های لازم در جذب گردشگر را دارد، گفت: متاسفانه کشاورزی در این منطقه سنتی و به شکل دیم کشت است که نمی تواند اشتغال ایجاد کند.

امینیان ادامه داد: سال گذشته 400 میلیارد تومان خرید گندم از هشترود بود که متاسفانه فقط یک درصد این درآمد حاصله در خود شهرستان هزینه می شود و مابقی به سایر شهرها برده می شود.

وی افزود: معادن موجود در هشترود نیز متاسفانه به شکل خام استخراج و فروخته می شود که در نتیجه نمی تواند برای درآمدزایی و اشتغال شهرستان کمکی کند.

فرماندار هشترود با بیان این که در زمینه گردشکری این شهرستان نیز سرمایه گذاری نشده است، گفت: امید داریم با برنامه ریزی در سه حوزه کشاورزی، معادن و گردشگری شهرستان بتوانیم مشکلات جوانان این شهرستان را برطرف کنیم و جلوی مهاجرت آن ها را بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار