رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تأکید کرد:

لزوم ارائه به موقع تفریغ بودجه ۹۷ شهرداری  

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی درباره ارائه به موقع تفریغ بودجه ۹۷ شهرداری تهران واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۹۱۹۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ارائه به موقع تفریغ بودجه ۹۷ شهرداری  

مجید فراهانی در جریان صد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره ارائه به موقع تفریغ بودجه ۹۷ شهرداری تهران تذکر داد.

وی گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار و مدیران شهرداری تهران است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به‌ عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره اجرای لزوم اجرای به موقع ماده 67 قانون شهرداری‌ها مصوب 1344 و اصلاحات بعدی درباره «ارائه به موقع تفریغ بودجه سال 1397 شهرداری تهران» تذکر می‌دهم.

فراهانی تاکید کرد: براساس ماده 67 قانون شهرداری‌ها؛ شهرداری تهران مکلف به ارائه تفریغ بودجه سال 1397 تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری بوده است که متاسفانه علی‌رغم اتمام مهلت مقرر قانونی شاهد اقدام و ارائه تفریغ بودجه از سوی شهرداری تهران نبوده‌ایم که شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت صورت گیرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه فاصله جدی میان بررسی و تصویب گزارشات تفریغ بودجه وجود دارد، گفت: این تاخیر در ارائه از سوی شهرداری سبب می‌شود تا شورا نیز نتواند برابر قانون تفریغ بودجه را در موعد مقررمورد بررسی و تصویب قرار دهد، بر همین اساس ما شاهد یک فاصله جدی میان بررسی و تصویب گزارشات تفریغ بودجه، حسابرسی و صورت‌های مالی تلفیقی در شهرداری هستیم که عمده این فاصله ناشی از ارائه نکردن به موقع گزارش‌ها از سوی شهرداری در موعد مقرر است.

فراهانی تصریح کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، شهردار تهران در ارائه هر چه سریع‌تر تفریغ بودجه و همراهی یکایک شما همکاران در جریان بررسی و تصویب تفریغ بودجه سال 1397 باشیم.

محسن هاشمی نیز در ادامه سخنان فراهانی به کمیسیون برنامه و بودجه درباره گزارش تفریغ بودجه ۹۶ تذکر داد و در خواست کرد هر چه زودتر در صحن ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار