رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد

بازگشت لایحه ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه به شهرداری تهران

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بررسی لایحه ایمن‌سازی بناهای بلندمرتبه گفت لایحه به شهرداری بازگشت تا با ترتیب مناسب‌تری به شورای شهر ارائه شود.

کد مطلب: ۹۱۹۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت لایحه ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه به شهرداری تهران

محسن هاشمی در جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سه تذکری که در صحن شورای شهر مطرح شد، گفت: یکی از تذکرات درباره تفریغ بودجه سال 97 بود و دیگری مربوط به کیوسک‌های شهر که علیرغم مصوبات شورای شهر در حال زیاد شدن است و دیگری تذکری درباره کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو بود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز لایحه ایمن‌سازی بناهای بلندمرتبه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: پس از حادثه پلاسکو موضوع ایمن‌سازی ساختمان‌های بلندمرتبه در دستور کار شورا قرار گرفت و این موضوع هم در شورای چهارم و هم در موضوع پنجم مورد توجه بود.

هاشمی با اشاره به حساسیت این لایحه گفت: طی چهار، پنج ماه گذشته لایحه ایمن‌سازی ساختمان‌های بلند مرتبه در سه کمیسیون بررسی شد اما کلیات آن در شورا رای نیاورد این نخستین تجربه به این صورت است و لایحه به شهرداری بازگشت تا با ترتیب مناسب‌تری به شورای شهر ارائه شود و امیدواریم با توجه به اهمیت موضوع هر چه سریع تر این لایحه تکمیل و به شورا بازگردانده شود.

رئیس شورای شهر تهران در توضیح بیشتر تذکر خود که در صحن مطرح کرده بود، گفت: مترو یک حمل و نقل انبوه‌بر است که اختلال در آن تبعات بدی را در شهر به دنبال دارد که پس از آنکه شائبه‌ای درباره نحوه ساماندهی کارکنان شرکت مترو ایجاد شد، برخی روی این موضوع حاشیه‌سازی کرده و باعث ناامنی ذهنی این کارکنان شدند. در پیگیری‌هایی که انجام شد مشخص شد پس از مصوبه‌ای درباره تجمیع نیروهای انتظامی در یگان انتظامی شهرداری و ابلاغ آن، نیروهای نظارتی مترو نیز احتمال دادند شامل حال این تصمیم قرار گیرند و زیر نظر پیمانکار خصوصی قرار گیرند که این موضوع تکذیب شد و من از شهردار خواستم اگر قرار است حقی از کسی ضایع شود زودتر به آن رسیدگی شود.

وی درباره اصلاحیه انتخابات شورایاری‌ها نیز گفت: این موضوع در هیات تطبیق فرمانداری قرار دارد و منتظریم پس از تایید آن، آیین‌نامه شورایاری‌ها را به صحن بیاوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار