معاون استاندار:

راهپیمایی روز قدس پیام آور انسجام ملی است

کرمانشاه (پانا) - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر حضور گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: امسال مردم ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، پیام انسجام و وحدت ملی را در درون کشور و به اردوگاه دشمن پیام مقاومت و ایستادگی را مخابره خواهند کرد.

کد مطلب: ۹۱۸۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
راهپیمایی روز قدس پیام آور انسجام ملی است

محمد ابراهیم الهی تبار در اختتامیه دومین جشنواره داستان نویسی و نمایشنامه نویسی هرسین که با حضور جمعی از مدیران استان و فعالان و نویسندگان فرهنگی هرسین برگزار شد،گفت: آمریکا برخلاف سالهای گذشته که بطور نیابتی علیه نظام وملت ایران تلاش میکرد این بار خود مستقیما به میدان آمده و البته این آخرین حربه های این دولت علیه ملت ایران است.

وی تصریح کرد: دشمنی آمریکا تنها با نظام جمهوری اسلامی نیست و اساسا با ملت ایران مشکل دارند. آمریکا نمی تواند نقش دایه مهربان تر از مادر برای ملت ایران را بازی کند چرا که در 40 سال گذشته و پیش از آن در ساقط کردن دولت ملی مصدق، قیام 15 خرداد و پشتیبانی از صدام و از بین بردن زیرساخت های کشور مردم رفتار آمریکا را درک کرده اند.

وی اظهار داشت: مردم ایران امسال نیز در راهپیمایی روز قدس علیرغم سختی ها و مشکلات با حضور گسترده خود همانند دوران دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت خود را به دنیا نشان خواهند داد و وفاداری خود به نظام که هزینه های مادی و معنوی فراوانی برای آن داده اند را تثبیت می کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه ادامه داد: خرداد ماه حماسه ها و حادثه هاست. ایران امروز عزت و اقتداری دارد نشات گرفته از روح بزرگ امام راحل که بر کالبد ملت دمید و علیرغم تلاش دشمن برای کاهش تاب آوری اجتماعی، ملت ایران در سالگرد ارتحال بنیانگذار نظام اسلامی ایستادگی خود بر سر آرمان های انقلاب را نشان خواهند داد.

الهی تبار بیان داشت: برپایی جشنواره ها، نماد برآمد نخبگانی است که در عرصه های مختلف فعالیت دارند و منتج به توسعه فرهنگ نابی می شود که مورد تمرکز ماست. ما دارای فرهنگ غنی در تاریخ و آموزه های دینی هستیم که با استفاده از ابزارهای ادبی و هنری تا به امروز ماندگار شده است و این عقبه فرهنگی قوی برای نتیجه بخشی و کارایی در راه توسعه نیاز به احیا و پرداخت دارد.

وی خاطرنشان ساخت: مسائل اجتماعی کشور در دولت تدبیر و امید در دوران طلایی خود قرار گرفته و با رصد اجتماعی کشور، برنامه و جهت گیری مسنجم از سوی قوای کشور و با هدایت رهبری انقلاب شکل گرفته بطوری که در برنامه ششم توسعه افق کاهش 25 درصدی آسیب های اجتماعی لحاظ شده است.

وی همچنین ادامه داد: برگزاری جشنواره هایی نظیر داستان نویسی در هرسین می تواند به تحقق کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند چرا که نیاز امروز ، تقویت بنیان خانواده ها و مهارت آموزی است. بسیاری از چالش های امروز کشور ناشی از نیاموختن مهارت است و نمونه آن رقم خوردن 14 درصد طلاق ها در سال اول زندگی است و این برنامه ها و جشنواره ها می تواند جوانان و خانواده ها را در انتخاب و تصمیم گیری درست توانمند کند.

وی گفت: در سال 97، با کمک همه دستگاهها و مشارکت عموم مردم، طلاق در استان کرمانشاه 8/5 درصد کاهش پیدا کرده و در دوماهه اول سال 98 نیز 17 درصد کمتر شده است. ازدواج نیز نزدیک به 2 درصد افزایش داشت. این نشان میدهد اگر در کارها مسنجم عمل کنیم و از ابزارهای موثر بهره بگیریم می توانیم در عرصه کنترل و مقابله با آسیب های اجتماعی موفق باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در پایان افزود: هرسین شهرستان مورد هدف استان در بحث آسیب های اجتماعی است و برای آن بودجه و برنامه های خاص تخصیص و تدوین شده است. درهرسین با توجه به سابقه فرهنگی، قدمت و ثروت های مادی و معنوی، شخصیت های والایی برخاسته اند که جای امید وجود دارد بازهم اثرگذار و پویا باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار