مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین هشدار داد؛ منابع طبیعی و محیط زیست استان، در معرض خطر حریق قرار دارند

قزوین (پانا) - مدیر کل مدیریت بحران استان هشدار داد بارندگی های قابل توجه و افزایش علف‌های هرز، منابع طبیعی و محیط زیست استان را در معرض خطر حریق قرار داده است.

کد مطلب: ۹۱۷۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین هشدار داد؛ منابع طبیعی و محیط زیست استان، در معرض خطر حریق قرار دارند

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،مدیر کل مدیریت بحران استان هشدار داد، بارندگی های قابل توجه و افزایش علفهای هرز، منابع طبیعی و محیط زیست استان را در معرض خطر حریق قرار داده است.
قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان در این خصوص اظهار داشت، بارشهای قابل ملاحظه در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری موجب افزایش پوشش گیاهی و رشد قابل توجه علفهای هرز در مراتع، جنگلها، باغات سنتی، محوطه و فضای سبز کارخانه جات، دانشگاهها و... گردیده است که متاسفانه اندکی غفلت و سهل انگاری میتواند زمینه ساز حریقهای گسترده ای گردد که در سالهای گذشته شاهد چندین مورد از آنها در سطح استان بوده ایم.
وی افزود: برای کنترل و جلوگیری از بروز حریق میبایست علفهای هرز، به خصوص در مکانهای پر خطر مانند اطراف تاسیسات برق ، گاز، کارخانه جات و... هرس وپاک سازی شوند که در این راستا اخطاریه و دستورات لازم به دستگاهها و ارگانهای ذیربط ابلاغ گردیده است.
مهدیخانی افزود: علاوه بر گرم شدن هوا که یکی از عوامل ایجاد حریق بالاخص در مراتع میباشد، متاسفانه خطای انسانی دلیل عمده آتش سوزیها بوده که به واسطه یک سهل انگاری ساده به فاجعه ای بزرگ مبدل میگردد.
وی ادامه داد، مقتضی است عموم مردم از خطرات ، تبعات و خسارات جانی، مالی و زیست محیطی ناشی از حریق منابع طبیعی آگاه شوند و در هنگام اتراق در طبیعت به هیچ عنوان آتش رها شده ای باقی نگذارند.
وی در پایان از مردم خواست در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست که سرمایه گرانقدر آیندگان است بکوشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار