معاون عمرانی استاندار؛

تلاش می شود با دریافت اعتبارات ماده 12 مدیریت بحران در پیشگیری از سیلاب تخصیص یابد

قزوین (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تلاش می شود با دریافت اعتبارات ماده 12 مدیریت بحران، این منابع با اولویت امور پیشگیری از سیلاب ،به استان تخصیص یابد.

کد مطلب: ۹۱۲۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تلاش می شود با دریافت اعتبارات ماده 12 مدیریت بحران در پیشگیری از سیلاب تخصیص یابد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،علی فرخزاد در نشست کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب قزوین افزود: در کمیته های کارگروه نیز قبلا اعلام شده بود اولویت اعتبارات باید بر پیشگیری از سیل و بازسازی و جبران خسارات باشد.
وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی و شرکت ها، تصرفات غیر قانونی در حریم و بستر رودخانه ها داشته اند، پیشنهاد می شود هر دستگاهی که با وجود تذکر قبلی، اقدام لازم را انجام نداده از سوی استانداری به مرجع قضایی معرفی شود.
فرخزاد ادامه داد: به تازگی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با ابلاغ بخشنامه ای به استان ها خواستار رعایت ضوابط فنی در اجرای طرح ها شد که طی آن باید مسایل مهندسی رودخانه ها و پیوست های زیست محیطی در اجرای طرح ها رعایت شود.
وی گفت: در طرح های در دست اجرا نیز نباید حفاری های انجام شده واریزی به بستر رودخانه ها داشته باشند بلکه باید سنگ ها و نخاله های ریخته شده نیز جمع آوری شود.
معاون استاندار با تاکید بر برگزاری مستمر نشست های کارگروه تخصصی امور سیل افزود: در سال های گذشته این نشست ها هر 6 ماه یک بار برگزار می شد که پیشنهاد می شود از این پس هر سه ماه یک بار تشکیل شده و مصوبات و اخطارها مورد پیگیری قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار