وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت‌های تحقیقاتی غلات و دانه‌های روغنی حمایت می‌کند

اردبیل (پانا) - معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت‌های تحقیقاتی غلات و دانه‌های روغنی به ویژه پروژه‌های گندم و کلزا حمایت و پشتیبانی می‌کند.

کد مطلب: ۹۱۷۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت‌های تحقیقاتی غلات و دانه‌های روغنی حمایت می‌کند

عباس کشاورز در جریان بازدید از پروژه‌های تحقیقاتی ایستگاه تحقیقات کشاورزی آلاروق اردبیل اظهار داشت: توسعه تولیدات بخش کشاورزی در سالی که مزین به رونق تولید است یک اولویت اساسی به ویژه برای بخش کشاورزی است که در این زمینه توسعه بخش کشاورزی بسیار مهم و حیاتی است .

او بیان کرد: در زمینه افزایش تولید و مدیریت آب محصول گندم گام‌های خوبی برداشته شده و در این رابطه نهادهای تحقیقات کشاورزی همچنان می‌توانند ارقامی با نیاز آبی کمتر به‌ویژه در زمین‌های دیم تولید کنند .

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی از انجام تحقیقات مربوط به حبوبات در کشت انتظاری در مناطق سرد توسط محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل خبر داد و افزود: در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده و بخش خصوصی و دولتی همکاری خوبی در این زمینه در کشور دارند .

کشاورز با قدردانی از فعالیت‌های محققان، فعالیت‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل را چشمگیر دانست و تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت‌های تحقیقاتی غلات و دانه‌های روغنی به ویژه پروژه‌های گندم و کلزا حمایت و پشتیبانی می‌کند .

او با اشاره به بازدید از طرح ایران سیمیت در شهرستان نمین اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر در استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان و قزوین اجرا شده است و شاهد نتایج مثبت و موثر آن خواهیم بود .

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی هدف اصلی این پروژه را افزایش 25 درصدی عملکرد در هکتار گندم دیم به صورت کشاورزی حفاظتی برشمرد و گفت: باید تلاش شود تا بتوانیم به این هدفگذاری مهم دست یابیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار