برگزاری آیین اختتامیه طرح همکاری خانه و مدرسه (Fast) در ناحیه 2 اهواز

اهواز (پانا) - آیین اختتامیه طرح همکاری خانه و مدرسه (Fast) در ناحیه 2 اهواز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۷۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین اختتامیه طرح همکاری خانه و مدرسه (Fast) در ناحیه 2 اهواز

این برنامه با حضور مهدی رفیعی دهکردی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ، لامی زاده دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان و همایون یوسفی نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی به همت کارشناسی سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناحیه 2 اهواز برگزار شد.

سیروس حسین پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در ابتدای این مراسم اظهار داشت : طرح همکاری خانه و مدرسه ( Fast ) Families and Schools Together ، طرحی بین المللی با همکاری دفتر سازمان ملل در جمهوری اسلامی ، وزارت آموزش و پرورش ، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، و اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش استان خوزستان انجام شد که از جمله اهداف آن می توان به پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، تحکیم نظام خانوادگی و آموزش راهبردهای فرزند پروری اشاره کرد.

مهدی رفیعی دهکردی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در کشور و را ه های مبارزه و کاهش این آسیب ها بهترین راه و شیوه را پیشگیری عنوان کرد.

رفیعی دهکردی برخورداری از آگاهی و مهارت لازم در این زمینه را ضروری دانست و خاطر نشان کرد : آموزش اطلاعات لازم در این زمینه بر عهده آموزش و پرورش می باشد که طبق اساسنامه وظیفه اصلی آن تعلیم و تربیت عمومی است.

او در ادامه همکاری آموزش و پرورش و خانواده را امری مهم در جهت تربیت دانش آموزان و فرزندان بیان کرد و افزود : آموزش و پرورش با کمک خانواده ها باید تلاش کند فرزندانی با برنامه ، منظم ، قانون مدار ، دارای مهارت های فردی و اجتماعی تربیت کند اما متاسفانه والدین نگاه کنکوری به آموزش و پرورش دارند درصورتی که از اهداف آموزش و پرورش این است که دانش آموز را پژوهشگر بار بیاورد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد : یکی از دلایل مهم گرایش به اعتیاد ، افسردگی بوده که پیاده کردن برنامه های ورزشی و هنری در کنار تدریس ، در کاهش افسردگی کودکان و نوجوانان نقش بسزایی دارد.

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه سرمایه هر کشور را کودکان آن جامعه ، و بیشترین تاثیرگذاری بر آنان را پس از خانواده ، آموزش و پرورش دانست.

او همچنین همکاری و تعامل آموزش و پرورش و خانواده را مانند واکسنی عنوان کرد که می تواند کودکان را در برابر خطرات و آسیب های اجتماعی واکسینه و بیمه نماید.

در انتهای این مراسم از خانواده های منتخب طرح Fast و عوامل اجرایی این طرح تجلیل به عمل آمد.

این طرح برای اولین بار در مدارس منتخب ابتدایی ناحیه 2 اهواز آذر ماه 1397 آغاز شد و در اسفند ماه همان سال به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار