سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد

تربیت شهروندان جامعه پذیر مرهون داشتن مدارس مشارکت محور است

اهواز (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تنها راه تربیت شهروندانی قانون مدار و جامعه پذیر داشتن مدارس مشارکت محور است.

کد مطلب: ۹۲۳۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تربیت شهروندان جامعه پذیر مرهون داشتن مدارس مشارکت محور است

مهدی رفیعی دهکردی که صبح امروز در جمع کارشناسان و کارشناس مسئولان دوره های تحصیلی، فناوری و پرورشی مناطق و نواحی خوزستان سخن می گفت ،عنوان کرد: مهمترین راهبرد برای تغییر در آموزش و پرورش بسترسازی برای تغییر در نگرش ها است. این مهم تنها با برنامه ریزی منسجم برای افزایش مشارکت پذیری محقق می شود.

او با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت عمومی است؛ یادآورشد: اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت عمومی است و این رسالت از طریق عمل به مفاد سند تحول بنیادین دنبال می شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت پذیری اولیا در حوزه تعلیم و تربیت، تاکیدکرد: پیشبرد اهداف مجموعه تعلیم و تربیت استان تنها با مشارکت والدین امکان پذیر است. ارتقای شاخص های انجمن های اولیا و مربیان است. تکریم والدین از طریق راه اندازی اتاق های انتظار اولیا در سراسر مدارس دنبال می شود.


رفیعی دهکردی با اینکه ترویج مشارکت محوری در مدارس به عنوان یک اصل دنبال می شود؛ تصریح کرد: تربیت شهروندانی قانون مدار، جامعه پذیر، متفکر و خلاق می بایست از طریق ارتقای شاخص مشارکت پذیری در مدارس دنبال شود.

او افزود: اقدامات اجتماعی معلمان به عنوان طلایه داران نظام تعلیم و تربیت می تواند نقش مهمی در ارتقای شاخص های آموزشی، پرورشی و تربیتی ایفا کند. این مهم می بایست با حاکم کردن ادبیات تربیتی در مدارس استان دنبال شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه افزود: رسیدن به جامعه توسعه یافته با داشتن انسان های توسعه یافته محقق می شود. آموزش و پرورش تحول گرا نقش بی بدیلی در ایجاد بستر برای تربیت انسان های توسعه یافته ایفا می کند.

رفیعی دهکردی در ادامه تربیت دانش آموزانی قانون مدار، دین مدار، مطالعه گر و آزاد اندیش را مهمترین وظایف نظام تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: عمل به مفاد سند تحول بنیادین، پرهیز از نمره محوری و حرکت به سمت تربیت محوری و آموزش مهارت های زندگی اجتماعی از دیگر وظایف تخصصی نظام تعلیم و تربیت است.

او همچنین گفت: مدارس خط مقدم اجرای سیاست های نظام تعلیم و تربیت هستند. وظیفه ستاد تنها اولویت گذاری، سیاست گذاری و ابلاغ است. ارزیابی از نحوه ی اجرای صحیح برنامه ها و سیاست در سطح مدارس به صورت جدی دنبال می شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه افزود: در مسائل تربیتی مدارس می بایست به تکسر در بین دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند. در اجرای برنامه های پرورشی حتما توجه به ابعاد مختلف شخصیت دانش آموزان و استعدادهای گوناگون آنها توجه شود.

رفیعی در پایان سخنان خود یادآور شد: چالش های پیش روی آموزش و پرورش تنها با هم افزایی و مشارکت همه نیروهای ستادی در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان محقق می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار