سردار عباسقلیزاده: وابستگی اقتصادی و عدم آمادگی دفاعی دو خواسته مهم دشمن از ملت ایران است

تبریز (پانا) - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: امروز دشمن به دنبال دو هدف است یکی این که ما از نظر اقتصادی وابسته به آنها باشیم که این وابستگی اقتصادی، وابستگی فرهنگی، سیاسی و ... را به دنبال دارد و دوم این که تجهیزات نظامی و آمادگی دفاعی نداشته باشیم.

کد مطلب: ۹۱۷۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
سردار عباسقلیزاده: وابستگی اقتصادی و عدم آمادگی دفاعی دو خواسته مهم دشمن از ملت ایران است

سردار اصغر عباسقلی زاده در جمع کارکنان ستادی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به مناسبت گرامی داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر با اشاره به آیات قرآنی بیان کرد: خداوند در قرآن چند موضوع را بر ما مسلمانان واجب کرده است که یکی از این موضوعات آمادگی دفاعی است که البته به معنای جنگ نیست برای این که جنگ در قرآن با واژه "حرب" آمده ولی دفاع با واژه "یقاتلوا" آمده است.

وی در ادامه گفت: دشمن شناسی یکی از بزرگترین آموزه ها برای مسلمانان است و خداوند در قرآن به صراحت به مسلمانان گفته است که از دشمن یهودی و نصرانی که از دین تحریف شده پیروی می کنند، اطاعت نکنید که مصداق بارز این آیه در جامعه امروزی اسرائیل و آمریکا هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اضافه کرد: برترین ادیان نزد خدا، دین اسلام است برای این که با ولایت که هادی مسلمانان در برهه های مختلف است، این دین کامل می شود.

عباسقلی زاده با بیان این که عمده ترین مشکل جامعه اسلامی از صدر اسلام تا کنون، عدم وحدت است، ادامه داد: برای داشتن وحدت، یک محوریت مشترک لازم است که در اسلام، ولایت فقیه محوریت ارزشمندی برای وحدت مسلمانان به شمار می رود.

وی در ادامه گفت: مهم ترین عامل پیروزی ما در دفاع مقدس، وحدت تمامی اقشار مختلف جامعه بود و ما در بین رزمندگان از نوجوان 12 ساله تا پیرمرد90 ساله را داشتیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اضافه کرد: بحث تحریم، مسئله دیروز و امروز نیست بلکه ما از همان ابتدای انقلاب و دوران جنگ تحمیلی در تحریم بودیم ولی در زمان دفاع مقدس فقیرترین تا ثروتمندترین مردمان ما پای کار آمدند.

عباسقلی زاده بیان کرد: اگر به تاریخ نگاه کنیم خواهیم دید که در دوران های مختلف با کوچکترین تهدید، کشورمان اشغال شده و سه برابر مساحت فعلی در شرایط مختلف را از دست داده ایم ولی در دوران هشت سال دفاع مقدس با وحدت و نصرت خداوند در برابر دشمن تا دندان مسلح و به عبارتی در برابر تمام دنیا ایستادیم.

وی در ادامه گفت: امروز دشمن به دنبال دو هدف است یکی این که ما از نظر اقتصادی وابسته به آنها باشیم که این وابستگی اقتصادی، وابستگی فرهنگی، سیاسی و ... را به دنبال دارد و دوم این که تجهیزات نظامی و آمادگی دفاعی نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار