پاشایی: هرگونه برنامه مغایر با سند تحول بنیادین در بطن آموزش و پرورش عملیاتی نخواهد شد

تلاش برای ثبت نام ۲۳۱ هزار دانش آموز در پایگاه های اوقات فراغت تابستان

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تبدیل سند تحول بنیادین به گفتمان عمومی از ستاد تا کف مدارس اصلی ترین رسالت مجموعه است و هرگونه برنامه مغایر با سند تحول بنیادین در بطن آموزش و پرورش عملیاتی نخواهد شد.

کد مطلب: ۹۱۶۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی: هرگونه برنامه مغایر با سند تحول بنیادین در بطن آموزش و پرورش عملیاتی نخواهد شد

جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در محل استانداری گفت: آذربایجانشرقی بعنوان استان معین خوزستان انتخاب شده و تا به امروز بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی کرده و ۷۰۰ میلیون کمک نقدی تعهد کرده است که ۴۰۰ میلیون نقدی آن به حساب خوزستان واریز شده است.

وی خاطرنشان شد: آذربایجان شرقی در کنکور سراسری در دوسال اخیر علی الخصوص رتبه زیر ۱۰ و ۱۰۰ رتبه دوم کشوری را داشته و این روند همچنان با برنامه ریزی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دستگاه تعلیم و تربیت استان بیش از 100 هزار پرسنل و 750 هزار نو آموز و دانش آموز دارد،گفت: دستگاه تعلیم و تربیت با این گستره جمعیتی رسانای خوبی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده دارد.

پاشایی افزود: تبدیل سند تحول بنیادین به گفتمان عمومی از ستاد تا کف مدارس اصلی ترین رسالت مجموعه است و هرگونه برنامه مغایر با سند تحول بنیادین در بطن آموزش و پرورش عملیاتی نخواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از شاخص های ارزیابی موفقیت در آموزش و پرورش عملکرد ستاد امتحانات است و به علت حفظ سلامت اداری پیگیری های لازم در اداره سنجش صورت می گیرد.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان با یادآوری اینکه در سال گذشته با انسجام، نظم و هماهنگی مشکل حادی بوجود نیامد، افزود: امسال نیز هماهنگی بین بخشی و پشتیبانی تمامی نواحی و مناطق صورت می گیرد.

پاشایی اذعان داشت: امروز دستگاه تعلیم و تربیت استان در عرصه های مختلف علمی و ورزشی و ... در کشور پیشتاز بوده و تا آخرین حد توان و امکانات در راستای تحقق اهداف عالیه دستگاه تعلیم و تربیت تلاش خواهیم کرد.

وی در پایان برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان، ساماندهی نیروی انسانی، انسداد مبادی بی سوادی، نظارت بالینی و میدانی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس، جلوگیری از اخذ وجه در هنگام ثبت نام را رسالت اصلی مجموعه در ایام باقی مانده تا اول مهر دانست.

در ادامه جلسه معاون فرهنگی و پرورشی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی گفت: محور برنامه ها و فعالیت های تابستانی برنامه های معرفتی، هویتی، بصیرتی، برنامه های مهارت های فرهنگی، هنری و علمی، برنامه های مهارت های خدماتی و برنامه های مهارت های اقتصادی و اشتغال زایی عنوان کرد.

طاهر علمیافزود: در استان نزدیک به ۷۵۰هزار دانش آموز داریم ولی تقریبا یک چهارم دانش آموزان در پایگاه های اوقات فراغت ثبت نام می کنند و امسال تلاش مجموعه ثبت نام ۲۳۱ هزار دانش آموزان استان در پایگاههای اوقات فراغت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار