مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: کار تعلیم و تربیت تدریجی و استمراری است

آموزش و پرورش باید اولویت اول همه باشد

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت که کار تعلیم و تربیت تدریجی و استمراری است و مانند خیلی دیگر از کارها دفعتا جواب نمی دهد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: کار تعلیم و تربیت تدریجی و استمراری است

جعفر پاشایی در نشست صمیمی با بانوان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در محل تالار معلم تبریز، تربیت را یکی از کاکرد های مهم مدرسه عنوان کرد و گفت: کودکان و نوجوانان به اندازه ای که از رفتار و عمل ما یاد می گیرند با گفتن یاد نمی گیرند پس منظور از تربیت، تربیت علمی است و این رسالت مهم در مدرسه که کانون اصلی تربیت است، انجام می گیرد.

او ادامه داد: مدیر، مربی، مشاور و سایر ارکان مدرسه هر کدام نقشی در تربیت دارند ولی معلم به عنوان عنصر کلیدی و اصلی تعلیم و تربیت است و باید در زمینه تربیت علمی نسل آینده، بیشتر تلاش کند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: فرهنگ و رفتار جامعه را چه مجموعه ای بهتر از آموزش و پرورش می تواند بهبود دهد، ولی متاسفانه گاهی دیده می شود که بودجه فرهنگی برخی از مجوعه ها خیلی بیشتر از بودجه آموزش و پرورش است در حال که اگر نصف آن بودجه را به آموزش و پرورش اختصاص دهند بهتر می توان نتیجه گرفت.

پاشایی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر اولویت اول برای همه ما آموزش و پرورش نیست در حالی که توجه به این دستگاه عظیم انسان ساز قطعا آینده خوبی را برای کشور رقم خواهد زد و انسان هایی فرهیخته و تربیت یافته را تحویل جامعه خواهد داد.

او مشارکت را یکی دیگر از کاکردهای مهم مدرسه برشمرد و گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند از عهده این رسالت مهم برآید و لازم است همه افراد و دستگاه ها در این ماموریت خطیر، مشارکت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: باید قبول کنیم که در کار تیمی ضعیف هستیم، امکان ندارد همه افراد مثل ما فکر کنند پس باید در کنار تفاوت ها با همدیگر همکاری کرد.

پاشایی با بیان این که یکی دیگر از اصول مهم در امر تعلیم و تربیت، استمرار و مداومت است، گفت: کار تعلیم و تربیت تدریجی و استمراری است و مانند خیلی دیگر از کارها دفعتا جواب نمی دهد.

او محبت را لازمه کار تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: باب تعلیم و تربیت، محبت است و به همین دلیل و با توجه به ویژگی های روحی، بانوان برای امر مهم تعلیم و تربیت اولی تر و ارجح تر هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر داشتن نظم و برنامه ریزی در محیط کار تاکید کرد و اد امه داد: در بازدیدهایی که از مدارس داشتم در مدارسی که مدیر، یک زن است از نظم و ابتکارو خلاقیت های ویژه ای برخوردار بوده است.

پاشایی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس گفت: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط حساس بین المللی قرار دارد و حضور حداکثری و پرشور مردم در پای صندوق های رای بسیار مهم است و زنان نقش مهمی در خانواده برای تشویق به حضور در انتخابات می توانند داشته باشند.

او در پایان از ترتیب جلسه دیدار بانوان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش استان با نماینده ولی فقیه در استان و هچنین تشکیل کمیته هماهنگی فرهنگیان بانوان برای بیان و رفع مشکلات جامعه زنان این اداره خبر داد.

جایگاه حقیقی زن در اسلام و انقلاب اسلامی ایران

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان در امور بانوان نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از بزرگترین درس های عملی از حضرت زهرا (س) حضور فعال در صحنه های اجتماعی و سیاسی با حفظ تمام شئونات و حدود و ارزش های وجودی زن است که تبلور آن در انقلاب اسلامی ایران جلوه یافت و الگویی برای زنان مسلمان در سطح جهان شد.

طیبه معرفت ادامه داد: دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) با اخلاق و رفتار و کارنامه عملی و فکری خویش مکتبی را برای زنان پایه گذاری کرد که زمزم تکامل و تعالی و چشمه سار والای کرامت انسانی است.

او افزود: زنان امروز نیز با تاسی به این اسوه و الگوی برتر می توانند به گسترش ارزش های دینی بپردازند و با ایجاد حس مسئولیت پذیری، خودسازی، روحیه شهادت طلبی، دفاع، انفاق،ایثار، استقامت، پایداری و صبر تلاش کنند تا در جهان امروز به جایگاه حقیقی خویش دست یابند.

در این نشست صمیمی بانوان اداره کل به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود در حوزه کاری پرداختند و در پایان با اهدا لوح سپاس توسط مدیرکل تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار