نجفی‌زاده در گفت‌وگو با پانا خبر داد

27 هزار بیمار، چشم انتظار اهدای عضو

مدیرعامل انجمن اهدای عضو: روزانه ۷ تا ۱۰ نفر بر اثر نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند

تهران (پانا) - مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان می‌گوید هنوز 27 هزار نفر در کشور در لیست انتظار پیوند عضو قرار دارند و روزانه 7 تا 10 نفر بر اثر نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

کد مطلب: ۹۱۶۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
27 هزار بیمار، چشم انتظار اهدای عضو

کتایون نجفی‌زاده در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه همه نهادهای مربوطه دست به دست هم داده‌اند تا بتوانند فرهنگ اهدای عضو را در جامعه بالاتر ببرند اظهار کرد: انجمن اهدای عضو با هدف حمایت از اهدای عضو و کمک به وزارت بهداشت، آغاز به کار کرده است و یکی از مهم‌ترین اهداف انجمن، فرهنگسازی در زمینه اهدای عضو بین مردم است. روزبه‌روز شاهد افزایش آمار اهدای عضو در کشور هستیم، به‌طوری که هم‌اکنون رتبه یک اهدای عضو در منطقه به ایران اختصاص دارد و آمار رضایت از متقاضیان اهدای عضو بالای 90 درصد است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان افزود: میزان رضایت برای متقاضیان اهدای عضو با تلاشی که همه واحدهای اهدای عضو انجام دادند و همکاری همه ارگان‌های فرهنگ‌ساز همچون صدا و سیما، وزارت ارشاد، مطبوعات و رسانه‌های کشور میسر شده است.

یزد رتبه اول اهدای عضو

نجفی‌زاده با اشاره به بیشترین آمار اهداکنندگان عضو در کشور گفت: بالاترین آمار اهدای عضو مربوط به شهر یزد است و رتبه اول کشور را در سال گذشته کسب کرده است چون تعداد اهداکنندگان نسبت به جمعیتی که دارد بالاتر از سایر شهرهای کشور است.

وی با یادآوری اینکه هنوز 27 هزار نفر در کشور در لیست انتظار پیوند عضو قرار دارند، گفت: متاسفانه روزانه 7 تا 10 نفر بر اثر نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

به گفته مدیرعامل انجمن اهدای عضو، هر فرد مرگ مغزی با اهدای یک تا 8 عضو خود می‌تواند یک تا 8 نفر را از مرگ قطعی و یک تا 53 ایرانی را با اهدای نسوج خود از معلولیت نجات دهد.

وی با اشاره به برگزاری هر ساله جشن «نفس» گفت: امسال با توجه به وقوع سیلی که در ابتدای سال در برخی شهرهای کشور رخ داد، قرار شد به خانواده‌های اهدا کننده و گیرنده عضو که در مناطق سیل‌زده با آسیب‌های جدی روبرو هستند توجه ویژه شود.

نجفی‌زاده درباره نحوه اقدام برای دریافت کارت اهدای عضو نیز توضیح داد: افرادی که تمایل دارند، می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره ۳۴۳۲ به صورت سریع و آسان کارت اهدای عضو دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار