در گفت‌وگو با پانا

میرزایی: پایش‌های لازم برای مهار گرد و خاک در استان‌های سیل‌زده در دستور کار است

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست: گردو خاک ناشی از سیلاب‌های اخیر در خوزستان آثار زیان‌باری دارد

تهران (پانا) - سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه رسوبات خشک شده ناشی از سیل در استان‌های سیل‌زده بر افزایش میزان گرد و خاک در سایر استان‌های کشور تأثیرگذار است، گفت پایش‌های لازم برای مهار گرد و خاک در دستور کار این سازمان قرار دارد.

کد مطلب: ۹۱۶۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
میرزایی: پایش‌های لازم برای مهار گرد و خاک در استان‌های سیل‌زده در دستور کار است

سید محمدمهدی میرزایی قمی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از افزایش گرد و خاک گل و لای خشک شده ناشی از سیلاب اظهار کرد: یکی از مخاطراتی که ناشی از سیل‌های اخیر است ایجاد کانون‌های گرد و خاک است چون رسوباتی که همراه سیل آمده است در دشت‌های خوزستان ته‌نشین شده و تبدیل به منشاء گرد و خاک می‌شود.

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست افزود: قطعا گل و لای ناشی از سیلاب بر افزایش میزان گرد و خاک در استان‌های کشور تأثیر می‌گذارد، بنابراین باید اقدامات لازم برای پیشگیری از آن انجام شود. ارائه راهکار علمی و اجرایی برای مقابله با گرد و خاک باید مبتنی بر مطالعات و ابزارهای دقیق باشد که این مساله هم اکنون در دستور کار سازمان محیط زیست قرار دارد.

وی تأکید کرد: گرد و خاک ناشی از سیلاب‌های اخیر به ویژه در استان خوزستان آثار زیانباری دارد که ابتدا باید پایش‌های لازم انجام شود و اقدامات بعدی برای مهار ریزگردها در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار