معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی:

فعالیت های آموزش و پرورش بر مبنای اهداف سند تحول بنیادین طراحی می شود

اراک(پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی در نشست اعضای شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: فعالیت های آموزش و پرورش بر مبنای اهداف سند تحول بنیادین طراحی می شود.

کد مطلب: ۹۱۵۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های آموزش و پرورش بر مبنای اهداف سند تحول بنیادین طراحی می شود

«مجتبی حیدری» افزود: بر اساس سیاست های حاکم بر برنامه ششم توسعه،ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی،اجرای سند تحول در طول برنامه ششم مهمترین تکلیف قانونی وزارت آموزش و پرورش است

وی اظهار داشت: براساس فصل هشتم سند تحول بنیادین،آموزش و پرورش مسئول نهادینه سازی و اجرای سند تحول می باشد لذا موظف است با بسیج امکانات و تدارک برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در طول برنامه ششم توسعه تا سال 1400 را طراحی و جهت اجرا به استانها ابلاغ نماید.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی بیان داشت: بر همین اساس، 6 زیر نظام، شامل زیرنظام راهبری و مدیریت، برنامه درسی، تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، تأمین و تخصیص منابع مالی، پژوهش و ارزشیابی، تربیت معلم و تأمین منابع انسانی، با مسئولیت معاونین اداره کل آموزش و پرورش، عهده دار تدوین برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان مرکزی شدند.

حیدری افزود: پس از برگزاری جلسات هماهنگی و همفکری، برنامه اجرایی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان مرکزی منطبق بر برنامه ششم توسعه، در قالب 176 عنوان برنامه با توجه به ظرفیت های موجود در سطح استان، تدوین و به وزارت آموزش و پرورش ارسال شد.

وی تصریح کرد: با اعلام نظر وزارت آموزش و پرورش، می بایست ویرایش نهایی برنامه اجرایی استان، تهیه و پس ازآن توسط مدیرکل آموزش و پرورش به نواحی و مناطق آموزشی پانزدهگانه استان ابلاغ شود.

معاون آموزش متوسطه تأکید کرد: با توجه به نامه مقام عالی وزارت مبنی بر اینکه برنامه ابلاغی منبع اصلی تدوین برنامه های سنواتی از سال 1398 تا 1400 خواهد بود لذا استان و آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار