مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : سند تحول بنیادین، نقشه راه و ملاک عمل آموزش و پرورش است

سنندج(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه سند تحول بنیادین، نقشه راه و ملاک عمل برنامه های آموزش و پرورش است،گفت: یکی از اولویت های راهبردی وزارت، نظام راهبری مدرسه محوری است.

کد مطلب: ۹۱۵۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : سند تحول بنیادین، نقشه راه و ملاک عمل آموزش و پرورش است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای معاونین اداره کل، سند تحول بنیادین را نقشه راه و ملاک عمل آموزش و پرورش در سطوح مختلف عنوان کرد و گفت: یکی از تاکیدات وزیر آموزش و پرورش عملیاتی شدن مفاد سند و زیر نظام های ابلاغی آن است .

وی برنامه و راهبردهای اصلی آموزش و پرورش استان را برگرفته از سند تحول بنیادین دانست و از شورای معاونین استان و مدیران و روسای آموزش شهرستان ها و مناطق تابعه خواست با حساسیت و دقت در راستای عملیاتی شدن برنامه های ابلاغی تلاش کنند .

قربانی نظام راهبری مدرسه محوری را یکی از مهم ترین اولویت های وزیر محترم در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین دانست و با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح استان توسط ستاد مدرسه محوری و ضرورت اطلاع رسانی، ایجاد گفتمان مشترک را در راستای تحقق اهداف مهم بر شمرد .

وی با تاکید بر ضرورت دقت در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، نظارت بر فرآیند آن و رعایت چارچوب های ابلاغی، خواستار برگزاری دوره های آموزشی پیش بینی شده، تا حد امکان به صورت حضوری شد و گفت: شرکت در این دوره ها ضروری می باشد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین در ادامه سخنان خود با تبریک 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، از زحمات و تلاش های رییس و کارشناسان روابط عمومی استان و شهرستان ها و مناطق در پیگیری اقدامات و اطلاع رسانی برنامه ها تشکر کرد .

وی جشنواره شهید رجایی را ملاک و معیار ارزیابی اقدامات در آموزش و پرورش و سطوح مختلف آن عنوان کرد و خواستار همکاری و همراهی کلیه حوزه ها و دست اندرکاران با اداره ارزیابی عملکرد استان در راستای مستند سازی اقدامات و از طریق سامانه های مرتبط شد .

رشید قربانی با اشاره به شرایط حاکم بر بودجه و اعتبارات پیش بینی شده در سال 98 ، مدیریت امور و صرفه جویی در هزینه ها و فعالیت ها را یک ضرورت دانست و خواستار تشریح وضعیت موجود برای کارکنان و مجموعه دست اندرکار شد تا با لحاظ شرایط موجود در راستای تحقق برنامه ها تلاش کنند .

وی نیمه دوم سال تحصیلی و به ویژه خرداد ماه را زمان نتیجه گیری از یک سال تلاش فرهنگیان، دانش آموزان و مدارس در طول سال تحصیلی عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت مدیریت امور و نظارت، برنامه ریزی برای برگزاری بهینه امتحانات نوبت خرداد ماه 98، کنکور سراسری و مرحله نهایی و کشوری مسابقات در حوزه های مختلف را لازم دانست .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های پروژه مهر و تمهید مقدمات برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده پرداخت و با اشاره به اهمیت موضوع و ضرورت پیش بینی کلیه اقدامات و جلوگیری از خطرات، ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را از مهم ترین اقدامات پروژه مهر دانست .

وی با تاکید بر بررسی وضعیت فیزیکی مدارس و آماده سازی فضاهای موجود، از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خواست ضمن پیگیری دقیق و تلاش مضاعف، پروژه های در دست احداث را برای تحویل در اول مهر ماه 98 تجهیز و آماده بهره برداری کنند .

وی ثبت نام دانش آموزان دوره های مختلف برای سال تحصیلی جدید را سومین برنامه مهم پروژه مهر بر شمرد و با تاکید بر ضرورت نظارت بر روند ثبت نام و تکریم مراجعین و هماهنگی در اجرای برنامه ها، تصریح کرد: مهم ترین فعالیت پروژه مهر، انتقال پیام این برنامه به کلیه مجموعه و دست اندرکاران امر است و آنچه اهمیت دارد، عمل و تمهید مقدمات همه جانبه برای یک بازگشایی باشکوه و آغاز سال تحصیلی جدید است .

قربانی هم چنین از ابلاغ طرح ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان در سال جاری توسط وزارت خبر داد و با بیان اینکه این برنامه توسط مدیریت دانش آموزی استان در حال پیگیری است، به صرفه بودن تهیه لباس و لحاظ وضعیت خانواده ها و تهیه لباس فرم مدارس با قیمت مناسب را از مزایای طرح عنوان کرد و گفت: ستاد استانی با همکاری دستگاه های همکار تاکنون دو جلسه کاری را برگزار کرده و برنامه ها در دست پیگیری است .

وی انجام برنامه های سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان را نیز از دیگر اقدامات در دست پیگیری عنوان کرد و بر برگزاری جلسات هم اندیشی و مدیریت امور تاکید کرد و گفت: در این راستا مبنای عمل استان، تصمیمات وزارت آموزش و پرورش خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار