معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: امسال نیز با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم

تبریز ( پانا ) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال نیز با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، بر حساسیت رسیدگی به موضوع ساماندهی نیروی انسانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۱۵۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: امسال نیز با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم

کامیار قهرمانی فرد در اولین جلسه ی زیرگروه های ساماندهی نیروی انسانی با حضور اعضای کارگروه ساماندهی ناحیه یک تبریز با بیان اینکه بررسی عملیاتی ساماندهی استانی از امروز آغاز می شود و تا پایان خردادماه اتمام می یابد، گفت: این جلسات به صورت فنی، تخصصی و بررسی آماری با استناد به تجربه سال قبل به شیوه جدید و با شاخص های استاندارد تشکیل می شود.

وی ساماندهی نیروی انسانی را موضوعی بین رشته ای عنوان کرد و تاکید کرد: ساماندهی صرفا برای نیروی خاصی صورت نمی گیرد و امسال نیز با تاکید بر این موضوع که" هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد ماند" ساماندهی نیروی انسانی صورت می گیرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ساماندهی نیروی انسانی را تابع متغیر های جمعیت دانش آموزی، نوسانات نیروی انسانی و برنامه درسی دانست و متغییر کلیدی در استان را تغییرات جمعیت دانش آموزی عنوان نمود و گفت: از اوایل دهه 90 شتاب رشد دانش آموزی ، بهم خوردن توازن و تعادل نیروی انسانی، افزایش میزان خروجی نیروی انسانی و پایداری نظام تحصیلی 3-3-6 را شاهد بوده ایم .

قهرمانی فرد با اشاره به پابرجایی کمبود نیروی انسانی در سیستم، نسبت به حساسیت پیگیری امور با رویکرد تعاملی و به دور از حاشیه سازی تاکید داشت.

وی طی آمار رسمی استانی اعلام کرد: جمعیت دانش آموزی سال جدید با احتساب استثنایی، پیش دبستانی، ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه 752 هزار نفر می باشد که نسبت کارکنان آموزشی به کل کارکنان 91 درصد، نسبت معلم به کارکنان آموزشی 74 درصد، نسبت معلم به کل کارکنان آموزش و پرورش 67 درصد می باشد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه کل معلمان و کارکنان شاغل در استان 41 هزار و 468 نفر است، ادامه داد: نسبت نیروی انسانی به کل کارکنان آموزش و پرورش 74 درصد، نسبت نیروهای رسمی به کل کارکنان 94 درصد و نسبت نیروهای اداری به کل کارکنان 4 درصد است.

قهرمانی فرد، تعداد نیروی آموزشی را 37 هزار و 436 نفر، نیروی خدماتی را 2 هزار و 141 نفر، نیروی اداری را یک هزار و 893 نفر، سرباز معلم را 384 نفر و نیروی حق التدریس را یک هزار و 570 نفر اعلام کرد و گفت: کل پیش بینی جمعیت دانش آموزدولتی برای سالتحصیلی آتی 580 هزار و 436 نفر در 24 هزار و 609 کلاس درس دولتی می باشد.

وی ملاک آمار برای ساماندهی نیروی انسانی را بر اساس مبنای حقوق بهمن 97 دانست و گفت: امسال 5هزار و 520 نفر خروجی در سیستم داریم که با توجه به ورودی 463 نفر از طریق استخدام پیمانی، 246 دانشجو معلم متعهد، 104 نفر سرباز معلم شاهد تراز منفی بوده و با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار