مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

سمنان رتبه یک طرح ایران مهارت را کسب کرد

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، مهارت آموزی را نیاز روز جامعه برشمرد و افزود: این استان جزء استان های پیشرو در اجرای طرح ایران مهارت است که رتبه یک کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داد.

کد مطلب: ۹۱۵۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
سمنان رتبه یک طرح ایران مهارت را کسب کرد

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در دیدار با سماکوش مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان، با بیان اینکه میانگین مهارت آموزی در استان سمنان، 14 درصد از میانگین کشوری در طرح ایران مهارت بالاتر است، افزود: با اجرای طرح ایران مهارت، تاکنون هشت هزار و 736 دانش آموز در استان سمنان با مهارت آموزی آشنا شدند.

وی با عنوان این مطلب که آنچه برای ما مهم است برخورداری همه دانش آموزان از نعمت تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: به همین سبب، بنا داریم یک مرکز پپش دبستانی در مهمانشهر مهاجرین سمنان ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به اینکه وجود عارضه کودکان بازمانده از تحصیل در جامعه دانش بنیان قرن 21 مانند زخمی است که بر پیکر شهر خودنمایی می کند و اولویت این جامعه باید عزم عمومی برای برطرف کردن آن باشد، اظهارداشت: حساس ترین موضوعی که مورد غفلت واقع شده، کودکان بازمانده از تحصیل در حاشیه شهرها و روستاها می باشد.

دستورانی با بیان اینکه موضوع مهارت آموزی جزء اولویت نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: آموزش و پرورش استان سمنان با ضریب 36 درصد رتبه اول کشور را در موضوع مهارت آموزی دارد.

وی همچنین عنوان کرد: کمیساریا یک ظرفیت بین المللی بسیار خوب است که باید به نحو احسن از آن برای رفع نیازهای دانش آموزان اتباع استفاده کرد و امیدواریم با همکاری همدیگر و نیازسنجی واقعی، توزیع امکانات کمیساریا برای دانش آموزان اتباع در استان بصورت مطلوب انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار