رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

سازمان دانش‌آموزی می تواند متولی جریان‌سازی تربیت فرهنگی اجتماعی در کشور باشد

سمنان (پانا) – رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه مجامع تشکیلات سازمان دانش آموزی به دنبال جریان سازی‌های فرهنگی تربیتی هستند، افزود: سازمان دانش‌آموزی به عنوان یک تشکل تربیتی در جامعه، می تواند متولی ایجاد جریان سازی فرهنگی تربیتی در کشور باشد.

کد مطلب: ۹۱۵۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی می تواند متولی جریان‌سازی تربیت فرهنگی اجتماعی در کشور باشد

اسحاق اکبری در دیدار رئیس بسیج دانش آموزی استان جناب سرهنگ طاهری با ایشان به میزبانی سازمان دانش آموزی استان، ادامه داد: ما باید فرزندان را طوری تربیت کنیم که بتوانند در آینده یک جامعه پویا را برای خود رقم زده و بحث منش های تشکیلاتی باید اولویت فعالیت های تربیت باشد تا شاهد عملیاتی شدن تمام این منش‌های تربیتی شامل راستی و درستی، دیانت و معنویت، نظم و قانونمداری، دوستی با طبیعت، عدل و انصاف، شجاعت و دلیری، مسئولیت پذیری و مشارکت جویی، یاری و مهربانی، ادب و خوش خلقی، میهن دوستی، تدبیر و تفکر، تلاش و صرفه جویی در تمام لایه‌های اجتماع باشیم.

به گفته‌ی وی، امروز وقت آن است که آموزش ها و تربیت را به سمتی پیش ببریم که جامعه از حرکت انفرادی به سمت حرکت تیمی پیش رود و دانش‌آموز ما بداند که حرکت تیمی و انجام فعالیت‌های گروهی می تواند موجب ایجاد رشد در یک جامعه باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، حذف بازی های فردی در برنامه های آموزش و پرورش توسط وزیر محترم آموزش و پرورش را یک رویکرد مثبت دانست و افزود: این رویکرد قطعا اتفاقات خوبی را در تربیت نسل آینده رقم خواهد زد و ما مفتخریم که تمام فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی تیمی و گروهی است.

تشکل های دانش آموزی، زمینه مناسب جامعه پذیری و اخلاق مداری است

رئیس بسیج دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه انسان ها با آموختن می توانند روح خود را جلا دهند، پس بهترین مسیری که می تواند ما را به دانستن برساند، آموختن است، گفت: تشکل های دانش آموزی، زمینه مناسب جامعه پذیری و اخلاق مداری است.

سرهنگ طاهری با بیان اینکه هدف تمامی تشکل ها، تربیت دانش آموزانی در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: یکی از آرمان های بسیج دانش آموزی، "دانستن برای به کار بستن" است. به کار بستن کارهایی که به بهتر زیستن منجر می شود. بهتر زیستنی که به با هم بودن برای آینده ای متعالی می انجامد.

وی تصریح کرد: کار آموزش و پرورش به همراه سازمان دانش آموزی، جامعه پذیر و اخلاق مدار نمودن نسل آینده است که قرار است جامعه را مدیریت کند. مهارت آموزی و نشاط اجتماعی نیز رویکردی است که در سند تحول بنیادین مد نظر بوده و یکی دیگر از آرمان های اصلی سازمان بسیج دانش آموزی نیز می باشد.

رئیس بسیج دانش آموزی استان سمنان ضمن اعلام آمادگی کامل جهت همکاری با تشکل های همسو از جمله سازمان دانش آموزی استان در راستای فعالیت ها و برنامه های مشترک و همچنین دور کردن دانش آموزان از تشکل های غیرهمسو و مخالف با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: دانش آموزان در این سازمان همچون تشکل سازمان دانش آموزی، مهارت های اجتماعی و زندگی را برای زندگی اجتماعی آینده یاد می گیرند و از این طریق نیز می توان نشاط اجتماعی را در جامعه نهادینه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار