در گفت‌وگو با پانا

هومن افاضلی: ثبات پرسپولیس قهرمانی این تیم را قابل پیش‌بینی کرده بود

فشردگی لیگ هجدهم به خاطر برنامه‌های کی‌روش بود

تهران (پانا) – سرمربی سابق تیم ملی فوتبال امید ایران علت اصلی قهرمان پرسپولیس را ثبات بالای این تیم در مقایسه با سایر تیم‌های لیگ برتر عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۱۵۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
هومن افاضلی: ثبات پرسپولیس قهرمانی این تیم را قابل پیش‌بینی کرده بود

هومن افاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره لیگ برتر هجدهم و عملکرد تیم‌ها گفت: به نظرم لیگ امسال خیلی فشرده برگزار شد که البته این فشردگی به خاطر برنامه‌ریزی‌های کی‌روش بود، او زمان زیادی را برای تیم ملی اختصاص داد و به همین خاطر وقفه زیادی در لیگ پیش آمد. این فشردگی تاثیر زیادی روی نحو عملکرد تیم‌ها داشت، به طوری که وقتی لیگ قهرمانان آسیا شروع شد، تیم‌ها برای مسابقات با مشکلات زیادی روبرو شدند.

سرمربی اسبق تیم ملی امید در مورد قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گفت: پرسپولیس امسال نسبت به دیگر تیم‌های لیگ برتری باثبات‌تر بود و شرایط خوبی داشت، اگرچه فشردگی چند بازی اخیر این تیم وضعیت را سخت کرد و بازیکنان خسته بودند اما تفاوت امتیاز این تیم با دیگر تیم‌ها باعث شد آنها در نهایت قهرمان لیگ شوند، البته در هفته‌های پایانی رقابت بین سایر تیم‌ها هم بیشتر شده بود اما با توجه به وضعیت پرسپولیس پیش‌بینی می‌کردیم که قهرمان شوند.

افاضلی به نقطه ضعف لیگ هجدهم اشاره کرد و گفت: قطعا یکی از نقاط ضعف لیگ امسال کمبود بازیکنان جوان در ترکیب تیم‌ها بود، در لیگ گذشته به دلیل محرومیت تیم‌هایی همچون پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال تهران از پنجره نقل و انتقالات، مربیان مجبور بودند از بازیکنان جوان استفاده کنند اما امسال با برداشته شدن این محرومیت بازیکنان جوان کمتری در ترکیب تیم‌ها دیدیم و این هم به خاطر تفکرات مربی‌ها و نتیجه گرایی بود.

این کارشناس فوتبال حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران گفت: بدون شک یکی از نکاتی که به موفقیت فوتبال ایران کمک زیادی می‌کند به کارگیری مربیان با دانش و آشنا به علم روز دنیاست. اما ما در چند سال گذشته روندی در فوتبالمان به وجود آمده که به صورت کوتاه مدت مربیان حضور دارند و پس از چند بار عدم نتیجه‌گیری اخراج می‌شوند و این اتفاق خوبی نیست.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به حضور مربیان ایرانی در توسعه فوتبال اشاره کرد و گفت: اگر به گذشته برگردیم می‌بینیم که در چند دوره وقتی مربی خارجی عنوان قهرمانی را به دست می‌آورد، نایب قهرمانی به مربیان ایرانی می‌رسد. این نشان می‌دهد که آنها از نظر علم فوتبال تفاوت زیادی با مربیان خارجی ندارد و هم سو با آنها حرکت می‌کنند. بنابراین به نظرم مربیان ایرانی تأثیر زیادی در فوتبال ایران دارند.

وی در مورد حضور مربی ایرانی در رده سنی امید اظهار کرد: به نظرم مربی ایرانی می‌تواند کمک زیادی به امیدها کند، ما 44 سال است که تیم امیدمان به المپیک نرفته است، باید تلاش کنیم تا امیدهای ایران این طلسم را بشکنند. قطعاً در این شرایط سنی مربی ایرانی بهتر می‌تواند با بازیکنان ارتباط بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار