رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور

نیشابور پیشتاز در ارائه خدمتی پیشگیرانه در عرصه سلامت و بهداشت کشور

نیشابور (پانا ) - رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور مطرح کرد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور برای نخستین بار در کشور پیشتاز و پیش قراول پویش ملی مقابله با پرفشاری خون شد.

کد مطلب: ۹۱۵۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نیشابور پیشتاز در ارائه خدمتی پیشگیرانه در عرصه سلامت و بهداشت کشور

محسن عظیمی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مایه خرسندی است که دانشکده علوم پزشکی نیشابور در روش و مدل اجرای موفق پویش مقابله با پرفشاری خون به منبعی علمی در کشور مبدل شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه با اشاره به این که بیماری های غیرواگیر سهم بسزایی در مرگ و میر افراد دارند بیان کرد: با کنترل فشار خون که عامل خطر بیماری های قلبی عروقی، کلیوی و آسیب های مغزی است می توان شاخص مرگ و میر و شاخص ابتلا را کاهش داد.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با تاکید بر این که هدف ما خدمت رسانی و ارتقای سلامت مردم است عنوان کرد: پویش مقابله با پرفشاری خون فرصت مناسبی برای حساس سازی و آگاهی بخشی به مردم برای پیشگیری و درمان پرفشاری خون است و این تنها پایان کار نیست. رسالت حوزه بهداشت و درمان در این پویش هم چنان ادامه دارد.

به گفته عظیمی نژاد میزان مورد انتظار بیماری یابی در اجرای بسیج همگانی مقابله با پرفشاری خون 40 هزار نفر بود که با اجرای موفق این پویش و مشارکت مردم 56 هزار نفر طی مدت دو هفته اقدام به اندازه گیری فشار خون خود نمودند. با اجرای این پویش از 56 هزار نفر شرکت کننده 12 هزار نفر بیمار مبتلا به پرفشاری خون و سه هزار نفر از افرادی که از پرفشار ی خون خود مطلع نبودند، شناسایی شدند.

او همچنین در پایان با بیان این که بررسی نتایج این پویش مسئولیت ما را در حوزه بهداشت و درمان برای پیشگیری و اطلاع رسانی به مردم دو چندان می کند گفت: خوشبختانه علی رغم پاره ایی محدودیت ها برای افراد شرکت کننده در این پویش پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شد و این اقدام ادامه مسیر را برای دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان تسهیل می کند.

نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان روز دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه با حضور رییس دانشکده علوم پزشکی معاونان بهداشت و درمان در سالن همایش های مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار