استاندار زنجان:

برنامه ملی تحول نظام سلامت باعث توسعه كمی و كیفی بهداشت در كشور میشود

استاندار زنجان در مراسم افتتاح سراسری پایگاهها و مراکز سلامت جامعه شهری که در سالن همایش بین المللی روزبه برگزار شد، با بیان اینکه در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی مرحله دیگری از برنامه ملی تحول سلامت در کشور عملیاتی می گردد گفت: این طرح شامل افتتاح سراسری پایگاههای مراکز سلامت در حاشیه شهرها بعنوان مراحل تکمیلی این نظام می باشد.

کد مطلب: ۴۵۷۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، "جمشید انصاری" تصریح داشت: طی مدتی که نظام ملی تحول سلامت در کشور اجرا می شود طبق نظر سنجی های بعمل آمده بیشترین رضایت مندی مربوط به طرح تحول سلامت در کشور می باشدگفت: این طرح باعث شده تغییراتی در کیفیت ارائه خدمات، کاهش هزینه ها و گسترش حوزه سلامت در کشورایجاد شود .

استاندار زنجان در ادامه اظهار داشت: امنیت و بهداشت دو نعمت بزرگی هستند که همواره زمانی که از دست می روند ارزششان عیان میگردد .افزود: حفظ و پاسداری از این دو مقوله همواره باید مورد توجه قرار گیرد بطوریكه جامعه توسعه یافته در پرتو حفظ امنیت و سلامت احاد مردم قابل تحقق است .

انصاری در ادامه بیان نمودند: با روی کارآمدن دولت یازدهم براساس برنامه های وزارت بهداشت و درمان و تلاشهای دکتر هاشمی طرح تحول سلامت با هدف ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در دستور کار قرار گرفت افزود: امروز همزمان در سطح کشور مرحله دیگری از نظام تحول بهداشتی رونمایی شد که در 17 استان اجراء می شود که زمینه خدمات و مراقبت های بهداشتی در حاشیه شهرها را در پی خواهد داشت .

استاندار زنجان گفت: توسعه پایگاهها و مراکز سلامت در مناطق حاشیه ای شهرها جزء برنامه هایی است که در ابتدا بصورت کاملا موفق از روستاها آغاز شده بطوریکه ایران اسلامی همکنون یکی از موفق ترین کشوها در ارائه خدمات بهداشتی به مناطق روستایی است .

وی افزود: تعمیم این طرح موفق به حاشیه شهرها باعث خواهد شد آحاد مردم ایران از این پس بتوانند دارای پرونده های بهداشتی در این مراکز باشند تا کلیه رخدادهای پزشکی و بهداشتی آنها ثبت گردد.

گفتنی است همزمان 2875 مرکز و پایگاه سلامت جامعه در حاشیه شهرها در 17 استان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار