-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی:

جشنواره ملی تئاتر آیات در استان برگزار می شود

بجنورد(پانا) -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی حسین فرخنده از برگزاری جشنواره ملی تئاتر آیات در استان خراسان شمالی خبرداد.

کد مطلب: ۹۱۴۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ملی تئاتر  آیات در استان برگزار می شود

حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی درنشست خبری در روز دوشنبه گفت:امسال با توجه به سفری که معاون فرهنگی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان شمالی داشتند و با هماهنگی استاندار؛ توافق شد جشنواره ملی تئاتر آیات در استان خراسان شمالی برگزار شود زمان برگزاری آن در 3ماه ی آخر سال خواهد بود.

حسین فرخنده خاطر نشان کرد: در سال 98 یازده جشنواره فرهنگی وهنری برگزار خواهیم کرد ،این جشنواره ها در موضوعات شعر،هنرهای تجسمی،کتابخوانی،نمایش فیلم و عکس برگزار می شود و هدف ما این است که جشنواره هارا به شهرستان ها و از شهرستان ها به روستاها مرتبط کنیم تا این نشاط و شادابی در کل استان منتشر شود.

وی افزود:دربحث موسیقی و اجراهای آن،سعی کردیم راه میانی را درپیش بگیریم و از افراط در این بحث پرهیز کنیم و این بدین معناست که تعادل در بین هنرمندان ملی و استان داشته باشیم.

ما برای هنرمندانی که درخواست اجرا داشتند این فرصت را داده ایم تا حضور پیداکنند و کار خودشان را به اجرا دربیارند.

فرخنده تصریح کرد:در بخش شاخص های فرهنگی سعی کردیم با تمرکز بر این شاخص ها بتوانیم جریان فرهنگی هنری و در راستای رونق تولید گام برداریم که از نمونه های آن تحویل8کتابخانه به نهاد کتابخانه های بومی و2کتابخانه شهری و15کتابخانه روستایی که به زودی تحویل نهاد کتابخانه های عمومی می دهیم.

رشد25درصدی آموزشگاه های آزاد هنری و رشد35درصدی تولیدات نمایش را درسال97داشتیم که از93اثر و342اجرا را ما داشتیم.

فرخنده تاکید کرد:یکی از امتیازاتی که کسب کردیم،جشنواره ی فیلم روستا و عشایر هست که فراخوان آن در اسفندماه منتشر شد پو ستر آن با حضور استاندار خراسان شمالی رونمایی شدکه142 اثر به دبیرخانه رسیده و28استان هم در این جشنواره مشارکت داشتند و آخرین مهلت این آثار15خرداد ماه می باشد که هنرمندان سراسر کشور می توانند آثار خودرا به دبیرخانه جشنواره که مستقر در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند ارسال کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: رتبه یکم کشوری در تولید اخبار، رتبه اول در افزایش سرانه کتابخانه،
رتبه اول در جشنواره هنرهای تجسمی و رتبه اول در سلسله همایش‌ها در خصوص امام سجاد ازجمله عناوین کسب‌شده توسط اداره فرهنگ استان در سال گذشته بوده و به‌صورت کلان در ارزیابی عملکرد جزو ده استان برتر کشور هستیم.

خبرنگارنیما مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار