مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان:

اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش، اصلاح رفتارهای اجتماعی است

سمنان (پانا) - دبیر کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی استانداری بزرگترین آسیب امروز کشور را ابتلا به بیماری رفتاری در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۱۳۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش، اصلاح رفتارهای اجتماعی است

امیر بینایی، مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در آیین نواختن زنگ سپاس معلم با اشاره به حدیث إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ گفت: کل کائنات برای اکمال اخلاق خلق شده اند و نبی مکرم اسلام(ص) برای انجام این مأموریت مهم مبعوث شده و بنظر می رسد اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش درتأسی از سیره حضرت رسول(ص)، هدف آفرینش و اصلاح رفتارهای اجتماعی است.

بینایی افزود: البته آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند عهده دار این مسؤولیت سنگین شود و باید همه آحاد جامعه به ویژه شما معلمان، دانش آموزان و خانواده ها به دولت و نهاد آموزشی کمک کنند.

وی بزرگترین آسیب امروز کشور را ابتلا به بیمارهای رفتاری در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... عنوان کرد و ادامه داد: سال 98 در حوزه آموزش باید سال نهضت اصلاح نظام رفتاری باشد.

دبیر کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی همچنین گفت: استانداری در این زمینه اقداماتی را با کمک آموزش و پرورش در دست اقدام دارد که از جمله می توان به تهیه و تدوین سند توسعه نشاط اجتماعی با در نظر گرفتن سه جامعه هدف معلم، دانش آموز و خانواده و همچنین تشکیل باشگاه سفیران امید، نشاط و حقوق شهروندی، برگزاری دوره های آموزشی مددکاری اجتماعی اشاره کرد.

سید عباس دانایی، فرماندار سمنان هم در این مراسم با بیان اینکه معلمان منشا رشد و موفقیت در کشور هستند، گفت: شهید مطهری نماد بارز یک معلم فداکار و آزاده بوده و البته همه معلمان نیز دارای این ویژگی‌های بارز هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار