اعزام کاروان کمک های آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به مناطق سیل زده خوزستان

پاشایی: دانش آموزان و فرهنگیان استان کمک های غیر نقدی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به سیل زدگان کمک کردند

تبریز (پانا) – با توجه به انتخاب آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به عنوان استان معین برای کمک به آموزش و پرورش استان خوزستان و اجرای طرح "سیل مهربانی همکلاسی ها" جمع آوری کمک های دانش آموزان، اولیاء و معلمان در مدارس استان کلید خورد که پس از جمع آوری و بسته بندی در سازمان دانش آموزی استان پیش از ظهر امروز به مناطق سیل زده استان خوزستان ارسال شد.

کد مطلب: ۹۱۳۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اعزام  کاروان کمک های آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به مناطق سیل زده خوزستان

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مراسم اعزام کمک های آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به مناطق سیل زده خوزستان با اشاره به انتخاب آموزش و پرورش استان به عنوان معین استان خوزستان گفت: تا این لحظه 200 میلیون تومان کمک جمع آوری شده نقدی به حساب آموزش و پرورش خوزستان واریز شده است.

جعفر پاشایی با بیان این که تعهد ما کمک نقدی 700 میلیون تومانی است، ادامه داد: 200 میلیون تومان نیز روز شنبه و مابقی نیز در روزهای آتی و تا پایان سال تحصیلی به حساب آموزش و پرورش خوزستان واریز می شود و امروز نیز کمک های غیر نقدی به ارزش یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان به این استان ارسال می شود.

وی افزود: در بازدید که از مناطق سیل زده خوزستان شاهد آن بودیم که 113 مدرسه در این استان به طور کامل تخریب شده و مابقی نیز نیاز به مرمت دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: بخشی از اقلام جمع آوری شده نیز به معلمان خوزستان اهدا می شود تا حداقل امکانات را برای زندگی داشته باشند.

پاشایی گفت: شورای معاونین آموزش و پرورش استان در اقدامی بخشی از حقوق خود را به مناطق سیل زده اختصاص دادند که این طرح کسر از حقوق بین فرهنگیان استان نیز اجرایی می شود و معلمانی که تمایل به کمک به مردم سیل زده را دارند با پر کردن فرم مخصوص می توانند بخشی از حقوق خود را به اختیار به این مناطق اختصاص دهند.

دولت به تنهایی توان کمک به مناطق سیل زده را ندارد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر نیز در این مراسم بیان کرد: این که فرهنگیان و دانش آموزان با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در جامعه چنین کمک هایی را به مردم مناطق سیل زده جمع کرده اند جای بسی خوشحالی است و در اسلام نیز مهم این است که انسان در صورت نیاز خود، همسایه را در اولویت قرار دهد.

محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به فرهنگ نوعدوستی در دوران دفاع مقدس ، ادامه داد: معلمان در دوران دفاع مقدس نیز نقش بسزایی داشتند و اکثر اعضای گردان ها معلم بودند.

وی افزود: دولت به تنهایی توان کم به مناطق سیل زده را ندارد و مردم مومن و همیشه در صحنه کشور در بازسازی مناطق سیل زده نقش ناثیرگذاری می تواند داشته باشند.

دانش آموزان و فرهنگیان فرهنگ نوعدوستی را به معنای واقعی به معرض نمایش گذاشتند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم بیان کرد: علاوه برکمک های نقدی، اقلام و کمک های غیرنقدی جمع آوری شده در مدارس استان به مدت 20 روز در سازمان دانش آموزی بسته بندی و آماده ار سال به مناطق سیل زده شد.

طاهر علمی ادامه داد: دانش آموزان و معلمان بسیجی استان به صورت خودجوش نیز در امر بسته بندی کمک شایانی کردند و فرهنگ نوعدوستی را به معنای واقعی به معرض نمایش گذاشتند.

وی گفت: دانش آموزان و فرهنگیان استان بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی شامل پتو، آب، فرش، مواد غذایی، پوشاک و ... به مناطق سیل زده خوزستان کمک کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار