جلسه هماهنگی ستاد کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: ضرورت کمک رسانی سازمان یافته در تسریع تحقق تعهدات استان

تبریز ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر ضرورت کمک رسانی سازمان یافته به سیل زدگان خوزستان در جهت تسریع تحقق تعهدات استان نسبت به میزان کمک های نقدی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۱۱۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هماهنگی ستاد کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

جعفر پاشایی در جلسه هماهنگی ستاد کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان با اشاره به جلسه مدیران کل آموزش و پرورش استان های معین در اهواز گفت: « در این جلسه با بازدید هایی که از منطقه صورت گرفت طی نشستی ویژه ساز و کارهای کمک رسانی طراحی شده و میزان تعهدات نقدی هر استان اعلام شد».

مدیرکل آموزش و پرورش استان با یادآوری اقدامات خود جوش فرهنگیان استان قبل از ابلاغ وزارتی، بر ضرورت کمک رسانی سازمان یافته و اجرای دقیق ماموریت های محوله تاکید کرد.

وی افزود: « از بابت ساخت و ساز 113 مدرسه آسیب دیده و تخریبی استان خوزستان که امکان تحصیل در آنها وجود ندارد، بعلت فنی بودن موضوع ادارات نوسازی مدارس هر استان نحوه مشارکت را تعیین و کارها را پیش خواهند برد».

برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت در خصوص ساخت مدارس آسیب دیده خوزستان

پیام صدقی نیز در این جلسه بیان کرد: « تجهیز و نوسازی مدارس بحث تخصصی و فنی بوده و زمان بر است و به علت بحرانی بودن مسئله با بررسی های کارشناسی برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت صورت گرفته است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقدامات این سازمان به صورت ستادی در حال پیگیری و انجام است، گفت: « پتانسیل استان ها متفاوت است طوری که در زلزله کرمانشاه سه پروژه ساخت مدرسه 15 کلاسه به استان ما محول شده و به طبع آن میزان کار در ساخت و ساز مدارس استان خوزستان نیز بالا خواهد بود».

وی از واریز کمک های نقدی همکاران سازمان نوسازی به حساب آسیب دیدگان سیل خبر داد.

ضرورت تسریع کمک رسانی به مناطق سیل زده به علت شرایط بحرانی وضعیت تحصیلی

طاهر علمی در تشریح میزان کمک های نقدی و غیر نقدی فرهنگیان و دانش آموزان استان به مناطق سیل زده، گفت: « تا کنون بیش از ۲۰۰میلیون تومان کمک نقدی و همچنین کمکهای غیر نقدی شامل مواد خوراکی ، لوازم بهداشتی ، لوازم خانگی ، لوازم التحریر ، البسه ، کفش ، تخته پتو، تخته فرش و دیگر اقلام ضروری جمع آوری و بسته بندی شده است».

وی با بیان این که کمک های فرهنگیان و دانش آموزان آذربایجان شرقی با عنوان "سیل مهربانی همکلاسی ها" به سیل زدگان خوزستان در محل سازمان دانش آموزی بسته بندی می شود، افزود: «این محموله ها به زودی جهت کمک به سیل زدگان ارسال خواهد شد».

معاون فرهنگی و پرورشی استان افزود: «دفتر هر مدرسه بعنوان محل جمع آوری کمکهای فرهنگیان و دانش آموزان در سراسر استان تعیین شده است».

وی میزان کمک رسانی و مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان را قابل قبول عنوان کرد و تسریع ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی بعلت بحرانی بودن وضعیت مدارس منطقه را خواستار شد.

برنامه ریزی های لازم برای تداوم کمک رسانی به مناطق سیل زده

صمد علیزاده نیز در این جلسه گفت: « اقدامات داوطلبانه دانش آموزان و معلمان در ساماندهی اقلام غیرنقدی بسیار چشمگیر بوده و این اقلام در بسته بندی ویژه به مناطق از طریق نهادهای مرتبط با رسیدگی به بلایای طبیعی ارسال می شود».

رئیس سازمان دانش آموزی استان در بازتاب جلسه کشوری در خصوص ماهیت فعالیت های سازمان و تشکیل "سیل مهربانی هم کلاسی ها"، خواستار اندیشیدن تدابیری جهت استمرار این کمک رسانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار