در گفت‌وگو با پانا: مدیر رادیو قرآن ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان را تشریح کرد

تهران (پانا) - مدیر شبکه رادیویی قرآن به تشریح برنامه‌های رادیو قرآن و رادیو ترتیل در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت.

کد مطلب: ۹۱۳۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
در گفت‌وگو با پانا: مدیر رادیو قرآن ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان را تشریح کرد

مدیر رادیو قرآن که طی روزهای اخیر «رادیو ترتیل» را در آستانه شروع ماه مبارک رمضان برای سومین سال پیاپی افتتاح کرده است در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره برنامه‌هایی که از این رادیو طی ماه مبارک پخش می‌شود گفت: ماه مبارک رمضان ماه معنویت و نزدیکی به خداوند است؛ با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان بسیاری از مسلمانان شیعه و اهل تسنن مایل هستند بخشی از اوقات روز خود را با تلاوت کلام‌الله مجید بگذرانند یا با گوش دادن به تلاوت قرآن لحظات خود را متبرک کنند، هر سال رادیو ترتیل در این ایام راه‌اندازی می‌شود تا همه مخاطبان از خانه، ماشین یا محل کار خود بتوانند در تلاوت کلام خدا همراهی کنند یا به آن گوش بسپارند.

مدیر رادیو قرآن درباره مختصات پخش این رادیو گفت: رادیو ترتیل در فرکانس 99.5 مگاهرتز موج FM پخش می‌شود. علاوه بر آن به صورت رادیو نما در گیرنده‌های دیجیتال قابل دریافت است که در صورتی‌که به این طریق استفاده شود صفحه قرآن نمایش داده می‌شود و خطی که تلاوت می‌شود به صورت بولد نشان داده می‌شود. ترتیل‌ها همگی از اساتید معروف ایرانی و خارجی هستند که به صورت 24 ساعته پخش می‌شود.

وی درباره همین موضوع افزود: ویژگی بارز پخش از طریق رادیو نما این است که مخاطبان این شبکه در سرتاسر دنیا ضمن شنیدن ترتیل آیات الهی، بتوانند صفحات قرآن کریم را با خط درشت و خوانا بر روی صفحه تلویزیون خود داشته باشند. این اتفاق، که برای دومین بار شاهد انجام آن هستیم، هدیه ما به مردم است تا بتوانند در ماه مهمانی خدا صدا و تصویر کلام وحی را همزمان داشته باشند.

برنامه‌های رمضانی رادیو قرآن

ابوالقاسمی درباره ویژه برنامه‌های ماه رمضان امسال در رادیو قرآن گفت: امسال ۳۰ برنامه ویژه مخاطبان رادیو قرآن ارائه می‌شود که به بعضی از آنها اینجا اشاره می‌کنم؛ در ساعت ۲۴ بامداد برنامه ترتیل یک جز قرآن کریم با قرائت محمود خلیل الحصری و با ترجمه فارسی استاد قادرپناه پخش می‌شود. بعد از آن هم از ساعت ۲ بامداد برنامه «ترجمان وحی» درباره سوره مبارکه قدر به مدت ۲۰ دقیقه و برنامه «لحظه‌های ناب» که شرح دعای ابوحمزه ثمالی است از ساعت ۲:۲۰ دقیقه بامداد به مدت ۱۰ دقیقه پخش می‌شود. همچنین برنامه در «خلوت حضور» که برنامه ویژه سحری رادیوی قرآن است از ساعت ۲:۳۰ تا ۴:۳۰ پخش می‌شود.

وی در معرفی دیگر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان ادامه داد: برنامه‌هایی مثل «بوستان معرفت» (به صورت زنده از ساعت ۷:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه «قرآن و زندگی» (شامل ۳۰ موضوع متناسب با مقوله صبر و استقامت بوده و از ساعت ۹:۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه) پخش می‌شود. برنامه «ابتهال»، «ترجمان وحی» و ترتیل یک جز از قرآن کریم با صدای محمد صدیق منشاوی دیگر برنامه‌های رادیو قرآن در این ایام است.

به گفته ابوالقاسمی، برنامه‌های«تسبیح آفتاب»، محفل انس با قرآن و نیز برنامه «شیرین نامه»، «جنگ قرآنی صهبا»، « محفل نور»، «عارفان بهشت»، پخش «دعای جوشن کبیر» ویژه شب‌های قدر از برنامه‌های دیگر رادیو قرآن در ایام ماه مبارک رمضان هستند.

برنامه‌های ویژه روز قدس و عید فطر

مدیر شبکه رادیویی قرآن به برنامه «قسم به زیتون» ویژه روز قدس و دعای وداع با ماه رمضان در حلول ماه شوال اشاره کرد و گفت: پخش نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی از ساعت ۷ صبح به مدت ۲ ساعت و برنامه «عید بندگی» ویژه عید سعید فطر نیز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ روز عید پخش می‌شود.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار