در گفت و گو با پانا

کارگردان فیلم «لکنت»: بودجه های استانی سبب رشد و گسترش سینما کشورمی شود

تهران (پانا) - کارگردان فیلم «لکنت»  با اسقبال از اعلام بودجه سینما در سال 98  شفاف سازی در هر حوزه ای را مثبت و یکی از شاخصه های مردم سالاری عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۱۳۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان فیلم «لکنت»: بودجه های استانی سبب رشد و گسترش سینما کشورمی شود

محمدرضا حاجی غلامی کارگردان و مدرس دانشکده فرهنگ و هنر یزد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره شفاف‌سازی در بودجه سینمایی کشور گفت: اصل موضوع شفاف‌سازی و اعلام جزئیات بودجه سینما مورد قبول و پسندیده است و بعید می دانم هیچ عقل سلیمی با اصل مطلب مخالفت داشته باشد، اما مسئله مهم در حوزه فرهنگ و مدیریت سینما گاه عبور از افراد متخصص است.

وی ادامه داد: شفاف‌سازی در هر حوزه‌ای مثبت و یکی از شاخصه‌های مردم‌سالاری است و جالب اینکه که در حوزه دین هم به این پاسخگویی تاکید فراوان شده است ولی در کشورهایی مثل ما که بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در بروکراسی و ساختار معیوب اداری گیر می‌کند، اگر به جای حضور افراد کاربلد که منفعت سینما را دنبال کنند، مدیرانی غیرمتخصص در راس کار باشند، حتی اگر ریال به ریال را هم گزارش کنند، اول اینکه به گزارش آنها با شیوه‌های پیچیده دولتی اعتباری نیست و دوما، قطعا مسیر هزینه‌ها به درست یا به غلط ، در بلندمدت باعث اعتلای سینما و دغدغه‌های هنرمندان اصیل آن نخواهد بود.


کارگردان فیلم «لکنت» در پایان از تخصیص بودجه مشخص به استان‌ها استقبال کرد و افزایش این نوع بودجه‌ها را سبب رشد و گسترش سینما در تمامی نقاط کشور دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار