سید سعید سیدزاده: شفاف سازی در عرصه سینما احترام به فرهنگ ملی است

تهران(پانا)-سید سعید سیدزاده تهیه کننده سینما معتقد است، اعلام جزئیات بودجه سینما در سال 98 باعث ایجاد شفاف سازی و همدلی بین اهالی سینما می شود.

کد مطلب: ۹۱۳۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
سید سعید سیدزاده: شفاف سازی در عرصه سینما احترام به فرهنگ ملی است

سید سعید سیدزاده، تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، درباره ضرورت احترام گذاشتن بر نظر مردم گفت: در سال‌های گذشته و با توجه به تعالیم نظام اسلامی در عرصه سینما، هنرمندان و هر جای دیگر احترام به مردم و مخاطب گذاشتیم برد کردیم و نقطه اوج ما بوده است. کارهای این چنینی و همراه کردن مردم باعث می‌شود مسئولین در راهی که انتخاب کردند موفق تر عمل کنند.
تهیه کننده فیلم «پنالتی» درباره وظایف مسئولان عنوان کرد: این مهم است که مسئولین چراغ راه داشته باشند و شریک شدن مردم در امور یعنی داشتن چراغ راه و اگر این اتفاق بیفتد و در مجموعه سینما با نگرش هوشمندانه باشد شرایطی فراهم خواهد شد که از وضعیت نامطمئن کنونی ارتباط بین مدیریت و اهالی سینما به سمت کم کردن فاصله‌ها حرکت و رابطه‌ها را درست کند.
وی افزود: مدیریت سینما به دلایلی که اصلا ربطی به سیاست دولت‌ها هم ندارد و به صورت یک میراث در آمده از سینما گران و اهالی سینما فاصله گرفته‌اند، شرایطی پیش آمده که با هم همگام نیستند و هر کاری که مدیریت جدید سینما برای کوک کردن ساز سینما انجام دهد خوب است و این گونه شفاف سازی ها از مصادیق درست حرکت برای رسیدن به هدف وفاق و همدلی در سینماست.
این تهیه کننده سینما با اشاره به ضررات عدم همکاری دولت و سینماگران با هم گفت: گسست و بی اعتمادی و شایعات بین سینماگران و دولت زمانی اتفاق میافتد که ارتباطات گرم نباشد و داده ها به هم لینک نباشد و دلیل آن بی اطلاعی نسبت به اقدامات و وظایف است؛ اینگونه شفاف سازی و اطلاعات می‌تواند به همدلی کمک کند و اطلاعات بیشتر باعث رفع ابهامات و در نتیجه باعث دوستی‌های بیشتر شود.
سید زاده خاطر نشان کرد: بحث شفاف سازی فقط شامل چند ریال کمتر و بیشتر بودجه و هزینه نیست هر چند که این هم مهم است اما خروجی مثبت آثار سینمایی مهم است و اگر آثار سینمایی ما با نگرش درست مسئولین و هنرمندان باعث رشد و ارتقا فکری جامعه شود این مهم تاثیر شگرفی در جامعه و رشد فرهنگی ما خواهد داشت که اینگونه شفاف سازی‌ها جزیی از آن خواهد بود و امیدوارم مدیریت جدید با درایت و هوشمندی و ساده زیستی از نظر ارتباط با هنرمندان بر خلاف رویه های گذشته پنجره ای برای دیدن سینمایی درخشان و در خور ملت بزرگ ایران بگشاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار