مرمت قلعه بدلبوی ارومیه آغاز شد

ارومیه (پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از آغاز مرمت قلعه بدلبوی ارومیه خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۳۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مرمت قلعه بدلبوی ارومیه آغاز شد

یکی از پروژه‌های مرمتی این اداره کل در شروع سال ۹۸ قلعه بدلبوی ارومیه واقع در روستائی به همین نام است که کار مرمت آن از حدود یک ماه پیش شروع شده است.

جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص جزئیات این پروژه گفت: طی بازدیدی که حدود یکسال پیش از این بنای تاریخی بعمل آمد و با توجه به اهمیت این بنا و همچنین زیبایی‌های خاص معماری که در آن مشهود بود، این اداره کل تمایل خود را برای مرمت و بازسازی آن به اطلاع مالک حقیقی بنا رساند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های بعمل آمده و حسب ضرورت‌های موجود، مرمت قسمت‌های اصلی و خارجی بنا که بیشتر در معرض آسیب قرار گرفته از سوی این اداره کل در اولویت قرار گرفت و پس از تهیه طرح کارشناسی، کارگاه مرمتی آن از حدود یکماه پیش شروع شد.

مدیرکل استان افزود: در مجموع حدود ۱۰۰۰ میلیون ریال برای مرمت این قلعه اختصاص یافته است که برای خرید مصالح، اجرای عملیات حفاظتی در نمای اصلی بنا، ساماندهی و مرمت بخشی از دیوار آجری محوطه و حفاظت اضطراری برج قلعه هزینه می‌شود.

این بنا در دوره قاجاریه ساخته شده و در روستای بدلبو در ۱۵ کیلومتری ارومیه در جاده سرو واقع شده و یکی از روستا‌های قدیمی بوده و در زمان جنگ این قلعه پذیرای مردم روستا در دورن خود بوده که حتی هفته‌ها را با پناه دادن مردم می‌توانست از هجوم دشمنان محفوظ بدارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار