برنامه تعالی مدیریت مدرسه اصلی ترین برنامه پیش رو در سال جاری است

اصفهان (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در گفتگویی با خبرنگار پانا گفت: با توجه به تنوع برنامه های حوزه متوسطه، محوریت برنامه ها بر اساس برنامه تعالی مدیریت مدرسه است.

کد مطلب: ۹۱۳۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه تعالی مدیریت مدرسه اصلی ترین برنامه پیش رو در سال جاری است

محمدرضا ناظم زاده افزود: این برنامه شامل حال همه اقداماتی است که در مدرسه انجام می شود و سبب کیفیت بخشی به آموزش و اقدامات پرورشی و پشتیبانی می شود.
وی ادامه داد: این برنامه در سال های قبل بصورت اختیاری بوده ولی در سال جدید مقرر شد کلیه مدارس خود را با برنامه تعالی مدیریت مدرسه هماهنگ سازند و مشغول فعالیت شوند.

ناظم زاده به برنامه سیاست مدرسه محوری اشاره کرد و گفت: در این طرح مقرر شده که کار گروه هایی در زمینه مدرسه محوری اختصاص داده شود به گونه ای که اختیارات به مدرسه واگذار و مدرسه با خلاقیت و نوآوری باعث ایجاد پیشرفت فعالیت ها شود و کلیه امور به مدیر آن سپرده می شود.
وی تاکید کرد که این سیاست باید مدرسه محوری باشد نه مدیر محوری و باید از تمامی ظرفیت های موجود در مدرسه بهره گرفت.
ناظم زاده در پایان به این نکته تاکید کرد: این برنامه مستلزم آموزش مدیران قوی می باشد که پیشبینی شده که هم مدیرانی که در سمت خود ابقا شده اند و هم همکارانی که قرار است در سال جدید به سمت مدیریت منصوب شوند باید در 180 ساعت کلاس ضمن خدمت بصورت حضوری و غیر حضوری شرکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار