برگزاری نشست هم اندیشی مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش پاکدشت

پاکدشت(پانا)- نشست تعامل و هم اندیشی مراکز آموزشی عالی و آموزش وپرورش در فرمانداری شهرستان پاکدشت برگزار شد .

کد مطلب: ۹۱۴۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هم اندیشی مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش پاکدشت

این نشست به ریاست حسین شیرازی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری و با حضور روسا و نمایندگان دانشگاههای پردیس ابوریحان، پیام نور، آزاد اسلامی سما، آموزشکده فنی و کشاورزی پسران و معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش در محل دفتر معاونت سیاسی فرمانداری برگزار شد.
حسین شیرازی گفت: با توجه به سرعت پیشرفت دانش و فناوری درزندگی بشر و شکاف بین جوامعی که برای فعالیتهای علمی وجود دارد از این رو لازم است با علم به پتانسیل‌های علمی بالفعلی که در کشور ما وجود دارد ضمن شناخت پتانسیل ها و دسته بندی زمینه های کارا و غیر کارا، راهکارهای بهبود و توسعه قابلیتهای موجود فراهم گردد و امکان هم افزایی بین فعالیتها و پتانسیل های موجود ایجاد شود.

او افزود: این امر از دوباره کاری‌ها می کاهد و در عین حال به سرعت و محتوای دانش و فناوری در کشور می افزاید و اصلی ترین عامل توسعه دانش، پژوهش و فناوری درهر کشور، دانشگاهها می باشند که بعنوان مکان مناسب برای زیر ساخت تحولات علمی، پرورش و بارور نمودن ذهن‌های خلاق و همچنین توسعه فنی، توسعه اقتصادی در هر کشوری شناخته شده اند.

شیرازی خاطر نشان کرد: با توجه به حجم وسیع متقاضیان حضور در دانشگاهها و محدودیت امکانات و اعتبارات دولتی برای تأسیس و راه اندازی واحدهای آموزشی، قریب به دو دهه می باشد که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف رفع مشکلات مذکور اقدام به صدور مجوز برای مؤسسات آموزش عالی نموده است.

او اظهار داشت : از این رو با توجه به رسالت خطیری که این دسته از مؤسسات در امر آموزش وپژوهش بر عهده دارند از جمله مشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز دانشگاه‌های شهرستان، کمک به بالا بردن ظرفیت دانشجویی و نیز برگزاری دوره‌های مورد نیاز دانشگاه‌ها جامه عمل می پوشانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار