مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : رشد و بالندگی جامعه در گرو خدمات و زحمات معلمان است

سنندج(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم استان با نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: رشد و بالندگی جامعه در گرو خدمات و زحمات معلمان است .

کد مطلب: ۹۱۳۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : رشد و بالندگی جامعه در گرو خدمات و زحمات معلمان است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم استان با نماینده ولی فقیه در کردستان با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و حلول ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه معلم شهید مرتضی مطهری و شهدای فرهنگی گفت: هفته معلم فرصت مغتنمی برای قدرشناسی و تجلیل از زحمات معلمان، مربیان و فرهنگیان دلسوز در جای جای کشور و استان کردستان است که برای تربیت و بالندگی این مرز و بوم اهتمام ویژه ای دارند .

وی با تقدیر از زحمات قشر خدوم فرهنگیان، ابراز امیدواری کرد که جامعه و دولتمردان نیز با تدابیر لازم پاسخ گوی بخشی از نیاز و تلاش های معلمان عزیز باشند.

قربانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در دیدار با معلمان و دست اندرکاران ستاد بزرگداشت مقام معلم ، در خصوص حفظ شأن و منزلت معلمان ، خواستار توجه ویژه در این خصوص شد و اظهار داشت : خدمات و اهتمام معلمان به رشد و بالندگی جامعه کمک می کند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت آموزش و پرورش کردستان ، موفقیت و دستاوردهای کسب شده پرداخت و اظهار داشت: علی رغم کم برخورداری استان در برخی از زمینه ها از جمله زیر ساخت، شاخص ها و امکانات ، توفیقات خوبی در عرصه تعلیم و تربیت کسب و استان در سطح کشور از رتبه قابل قبولی برخوردار است .

وی مشارکت بخش قابل توجهی از دانش آموزان در حفظ قرآن کریم ، اعزام بیش از 26 هزار نفر از دانش آموزان استان به مناطق جنگی و بازدید از یادمان های دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان نور، کسب رتبه های برتر کشوری دانش آموزان در مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و المپیاد ها، کسب رتبه دوم کشوری در حوزه سواد آموزی و رتبه سوم کشوری در شورای آموزش و پرورش را از مهم ترین موفقیت های استان بر شمرد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم چنین در ادامه به تشریح برخی از مسائل جاری استان پرداخت و نامناسب بودن وضعیت فیزیکی تعدادی از فضاهای آموزشی، کمبود امکانات و تجهیزات و مضایق مالی را از جمله چالش های پیش رو عنوان کرد و گفت: در حوزه نیروی انسانی و در جذب و خروج نیز باید تدابیر لازم صورت گیرد .

وی در پایان وضعیت آموزش و پرورش کردستان را مطلوب ارزیابی کرد و به نمایندگی از جامعه فرهنگیان از مساعدت های مسئولین استان به ویژه حمایت های مادی و معنوی نماینده ولی فقیه در کردستان تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار