نماینده ولی فقیه در استان کردستان : نقش معلمان در تربیت دانش آموزان اساسی و بی بدیل است

سنندج(پانا)-نماینده ولی فقیه در کردستان در دیدار با دست اندرکاران ستاد بزرگداشت مقام معلم استان گفت: نقش معلمان در تربیت دانش آموزان اساسی و بی بدیل است .

کد مطلب: ۹۱۳۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در استان کردستان : نقش معلمان در تربیت دانش آموزان اساسی و بی بدیل است

در این دیدار که صبح امروز صورت گرفت، آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و هفته معلم، گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، شهدای فرهنگی و دانش آموز، به برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد وگفت: رمضان برترین ماه خدا، ماه رحمت، برکت و مغفرت است .

وی ماه رمضان را برای سلامت جامعه و روح و جسم انسان ضروری دانست و با اشاره به واجب بودن آن برای ادیان، دستیابی به تقوای الهی را فلسفه رمضان عنوان کرد و با بیان اینکه رمضان یک نوع معرفی سبک زندگی است، اظهار داشت: رمضان ، ماه استجابت دعا و روزه داری برای سلامت روح و روان انسان و جسم بشر است .

آیت الله حسین شاهرودی نیت صادق و قلب پاک را از اثرات روزه داری دانست و با بیان اینکه تقوا باعث پاکی روح و قلب انسان می شود، یکی از خصوصیات استاد شهید مرتضی مطهری را طهارت روح عنوان کرد و گفت: این معلم شهید دارای اعتقادی راسخ و رفتار و ویژگی های برجسته ای بود .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر ضرورت توجه همگان به جایگاه و مقام معلم گفت: هزینه برای تعلیم و تربیت ، سرمایه گذاری است و در عرصه تعلیم و تربیت سرمایه گذاری لازم و یک نیاز است .

وی با بیان اینکه شاکله شخصیت دانش آموزان در مدارس و دوران تحصیل شکل می گیرد، بر بازنگری جدی و نگاه ویژه به مسائل آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: لازمه اجرای دقیق و درست سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، توجه به نقش معلم است .

وی هم چنین به تلاش دشمنان برای القای سبک زندگی و فرهنگ غربی در قالب سند 2030 نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آنها با جنگ تمدن و فرهنگ در صدد القای فرهنگ غربی و تغییر ذائقه زندگی مردم هستند تا با گسترش مسائل شهوانی به طور خزنده در فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی رسوخ کنند، اظهار داشت : اجرایی شدن سند تحول بنیادین نیازمند برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات لازم می باشد .

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم چنین با اشاره به تلاش دشمنان و عدم موفقیت آنها در این خصوص گفت: بر همین اساس مسئولین و دست اندرکاران امر باید ضمن برنامه ریزی و توجه به مسائل پرورشی، دانش آموزانی در تراز اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنند و دانش آموزان باید دارای روحیه حماسی، شجاعت و شهادت طلبی باشند و ضمن ایستادگی در مقابل مفاسد، زیر بار زور گویی استکبار جهانی نروند.

وی نقش معلمان را در تربیت دانش آموزان اساسی و بی بدیل دانست و با تاکید بر ضرورت مراقبت در جذب و انتخاب معلمان و رسیدگی به نیازهای این قشر خدوم و پر تلاش گفت: افتخار پیامبر اکرم ( ص ) معلمی بود و فرموده است: من معلم مبعوث شدم . لذا اولویت اول باید به معلمان داده شود و در کنار آموزش های به روز ، به مسائل معیشتی آنان نیز باید توجه ویژه صورت گیرد .

آیت الله حسینی شاهرودی هفته معلم را فرصتی برای مرور مسائل آموزش و پرورش دانست و با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر در جهت کاهش مشکلات ، به توانمند های کشور در حوزه های دفاعی ، علمی و عرصه های دیگر اشاره کرد و با روشن ارزیابی نمودن آینده کشور گفت: در حوزه اقتصادی نیز بر اساس برآورد های صورت گرفته ایران در 10 سال آینده دارای پیشرفت های چشم گیری خواهد بود و همه باید برای عبور از این مرحله کمک کنند .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان از اهتمام ویژه مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاونین اداره کل، مسئولین بخش های مختلف و کلیه معلمان و فرهنگیان استان در عرصه تعلیم و تربیت تشکر و از خداوند متعال مسالت کرد تلاش کلیه دست اندرکاران به برکت و نتایج خوب و ارزشمند منجر شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار