درگذشت نابهنگام هنرمند اسلامشهری

اسلامشهر(پانا) - شهباز سلمانی از استاتید و هنرمندان برجسته و فعال شهرستان اسلامشهر بر اثر عارضه قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کد مطلب: ۹۱۳۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
درگذشت نابهنگام هنرمند اسلامشهری

در گذشت نابهنگام استاد و هنرمند برجسته شهرستان اسلامشهر، مرحوم شهباز سلمانی ضایعه ای اسفناک و غم انگیز برای عموم مردم شهرستان است و فقدان آن هنرمند خدوم و پرتلاش بسی سخت و دشوار خواهد بود.

مرحوم سلمانی متولد سال ١٣٥٥ از اساتید و هنرمندان بر جسته هنرهای تجسمی، مدیر مسئول آموزشگاه آزاد هنری خط کش و مسئول انجمن هنرهای تجسمی شهرستان در دوره‌های گذشته بود که در دوران عمر هنری خود رابا حضور در نمایشگاهها، جشنواره‌ها و مسابقات استانی و کشوری توانست افتخارات بزرگی را برای شهرستان رقم بزند.

از خصوصیات بارز هنری آن مرحوم می توان به پویش، تکاپو، خستگی ناپذیری و در پی درک حقیقی نو بودن اشاره نمود.

مرحوم سلمانی در نقاشی‌هایش به دنبال هویت خود می گشت، هویتی که معتقد بود سال‌ها برایش تلاش نموده و در آثارش شیوه رنگ گذاری منحصر به فردی داشت که این نشان از ذهن مکشوف و کنکاش ذاتی و جهان بینی اش بود.

خلاصه گویی و اعتقاد به سادگی و سکوت مفهومی و راز آلودگی چیزی بود که به واضح و کاملا درآثارش مشهودبود.

اونقاشی را در خدمت استاد آقا محمدی آغاز و بعدها با بهره گیری و مطالعات فراوان از آثار اساتیدی دیگراز جمله، روتکو، پیت موندریان، منوچهر معتبر، علی بیگی پرست گذراندو در راه پوییدن هدف و رسیدن به هنرمتعالی تلاش نمود.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار