رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان : 306 دانش آموز با نیازهای ویژه استان در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی رقابت کردند

سنندج(پانا)-رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از شرکت 306 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۲۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان : 306 دانش آموز با نیازهای ویژه استان در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی رقابت کردند

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در آیین اختتامیه دهمین دوره مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه که با حضور جمعی از مسئولین در سالن همایش معلم اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، گفت: 32 نفر عوامل متخصص فنی و اجرایی مسئولیت برگزاری این مسابقات را بر عهده داشتند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان در ادامه گزارشی از روند برگزاری مسابقات ارائه کرد و گفت: در این دوره از مسابقات که با حضور 171 نفر دانش آموز با نیاز ویژه پسر و 135 نفردانش آموز با نیاز ویژه دختر برگزار شد: در بخش ورزشی 53 نفر پسر و33 نفردخترو در بخش فرهنگی ،هنری34 نفرپسر و 16 نفر دختر استعدادیابی و به عنوان برترین های استانی معرفی شدند .

رنجبر با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان داشت: این مسابقات علاوه بر ایجاد شور ونشاط ،کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آن ها کمک می کند که مهارت های زندگی را یاد بگیرند ،به سطح جامعه بیایند و توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.

وی در ادامه افزود: تربیت بدنی به عنوان جزیی لاینفک از نظام آموزش و پرورش بایدبرخوردار ازآخرین و متداول ترین روش های صحیح تدریس باشد تا بتواند در حل مشکلات دانش آموزان به خصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه در امر یادگیری و مهارت های ورزشی کمک کند.

رنجبر در پایان از مساعدت و همت مدیر کل آموزش و پرورش کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تامین اعتبارات لازم جهت ساخت و احداث سالن فرهنگی ورزشی چند منظوره ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه مدرسه پارسا تقدیر و تشکر کرد و اظهارداشت: با ساخت این سالن جامعه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان به جایگاه واقعی خود در حوزه فرهنگی و تربیت بدنی خواهند رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار