گزارش پانا از سمت و سوی بازار طلا

پیش‌بینی رشد قیمت طلا متاثر از افزایش تقاضای جهانی و نرخ ارزها

کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر: افت معاملات نفتی افزایش نرخ طلا در معاملات را به همراه دارد

تهران (پانا) - قیمت طلا در بازار داخلی متاثر از افزایش نرخ ارزها با رشد مواجه شده است و بهای سکه نیز چند روز متوالی است از مرز 5 میلیون تومان عبور کرده است و در معاملات روز گذشته به 5 میلیون و 95 هزار تومان رسیده است. کارشناسان بازار طلا معتقدند که تقاضای جهانی برای طلا در بازار جهانی درسال 2019 رو به افزایش خواهد بود و سرمایه‌گذاری با طول بیش از 6 ماه در بازار طلا قطعا منجر به سود است.

کد مطلب: ۹۱۲۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی رشد قیمت طلا متاثر از افزایش تقاضای جهانی و نرخ ارزها

امیرحسین شریعتی کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درباره پیش‌بینی بازار طلا و سکه گفت:‌ روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با توجه به بحران ونزوئلا مثبت است. رشد اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین، پیش‌بینی رشد اقتصادی 2019 چین، وضع نرخ بهره در کشور آمریکا، رشد شاخص بورس لندن و اینکه اکثر صندوق‌های طلا ،طلایی برای فروش نگذاشته‌اند و حتی قصد خرید طلا نیز دارند از جمله دلایلی است که نشان می‌دهد تقاضای جهانی بالایی برای طلا وجود دارد.

سرمایه‌گذاری سودده و شاداب درسال 2019

وی ادامه داد:‌ همچنین تقاضا برای خرید طلا در کشور ما نیز بالا است و قطعا سرمایه‌گذاری در بازار طلا در سال 2019 شاداب خواهد بود و سرمایه‌گذاری با طول بیش از 6 ماه در بازار طلا قطعا منجر به سود است.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به نرخ ارزها به عنوان عاملی تاثیرگذار در نرخ طلا و سکه در بازار داخلی گفت:‌ در خصوص دلار نیز باید منتظر ماند و دید که پس از خروج ترامپ از برجام چه تحریم‌هایی قرار است ضد کشور ما اتخاذ شود. چین ریاست دوره‌ای اف ای تی اف را برعهده گرفته است و به این دلیل که ایران هنوز این معاهده را تصویب نکرده است تا چندین هفته وضع تجارت در ایران به هم می‌ریزد. چین مقید به رعایت بسیاری از استانداردها است و شاید شیطنت آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است که چین را به عنوان رئیس دوره‌ای اف ای تی اف انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد:‌ در نهایت اگر تحریم‌ها، تحریم‌هایی سخت باشند شاهد افزایش قیمت دلار خواهیم بود که البته از 20 تا 30 درصد فراتر نخواهد رفت.

عبور چندین باره سکه از مرز 5 میلیون تومان

براساس این گزارش، قیمت سکه طرح جدید در معاملات روز گذشته یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ به ۵ میلیون و ۹۵ تومان رسیده است.همچنین در معاملات روز گذشته بازار سکه و طلا، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱ میلیون تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۷۹ دلار و ۲۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۵۹ هزار و ۱۶۰ تومان قیمت‌گذاری شد که روند رو به رشدی را در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد.

رشد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی متاثر از نرخ ارزها است

محمدکشتی‌آرای، رئیس کمیته تخصصی طلا و جواهر نیز در گفت وگو با خبرنگارپانا درباره دلایل روند افزایشی در بازار طلا و سکه گفت: قیمت طلا در بورس‌های بین‌المللی در یک ماه گذشته روندی کاهشی داشته است اما نرخ سکه و طلا در کشور ما بیشتر متاثر از افزایش نرخ ارزها است و برخلاف آنکه در برخی از روزها قیمت طلا در بازار جهانی کاهشی بوده است در بازار داخلی با افزایش قیمت سکه و طلا مواجه هستیم.

وی ادامه داد:‌ قیمت سکه در چند روز متوالی اخیر نرخ 5 میلیون تومان را رد کرده است. تا پایان سال 2019 این پیش‌بینی وجود دارد که تقاضای جهانی برای خرید طلا بالا باشد. در فصل بهار معاملات نفتی با افت داد و ستد همراه است که تاثیر مستقیمی بر روی بهای جهانی طلا دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار