یادواره معلمان شهید و فرهنگیان فقید بهاباد برگزارشد

بهاباد ( پانا) به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم وگرامی داشت یادوخاطره استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای معلم و فرهنگیان فقید مجلس یادبودی تحت عنوان یادیاران شب گذشته در مسجدجامع کبیر بهاباد برگزارشد.

کد مطلب: ۹۱۲۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
یادواره معلمان شهید  و فرهنگیان فقید بهاباد برگزارشد

به گزارش حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در این مراسم با تبریک هفته معلم وگرامی داشت یاد وخاطره استاد وفیلسوف شهید مرتضی مطهری و هفته بزدگداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه گفت : باید با الگوگرفتن از استاد شهید مطهری و ارزش‌های دینی و اسلامی، به‌سمت جلو حرکت کنیم و در کنار آموزش و تألیف، حقایق دین را بهتر بشناسیم.

خطب جمعه بهاباد با بیان اینکه شهید مطهری معلمی دلسوز و انقلابی بود افزود : امروزه معلمان باید پیرو معلم اخلاق و ادب یعنی شهید استاد مرتضی مطهری باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد تصریح کرد : شهید مطهری در شرایطی که احساس کرد نیاز در جامعه وجود دارد درس و بحث و استادان بزرگش مانند آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) را در قم رها و به تهران مهاجرت کرد تا براساس اقتضای روز به رفع نیاز جامعه بپردازد.

امام جمعه بهاباد درادامه با بیان اینکه شهدا همواره معلمان بزرگ بشریت هستند، گفت: امروز که به یاد شهدای معلم و شهید مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است باید قدردان فرهنگیان بود.

ابراهیمی بشکانی بااشاره به اینکه آموزش و پرورش نسل انقلاب را پرورش می دهد و معلمان رسالت انبیا را در تربیت نیروی انسانی به عهده دارند گفت : بیانیه گام دوم انقلاب که نقشه راه چهل سال دوم انقلاب اسلامی است پایه آن جوانان هستند که در آموزش و پرورش تربیت می شوند.

وی با بیان اینکه هدف از بعثت انبیای الهی تربیت انسان هاست، اظهار کرد: انبیا مبعوث شدند تا جوهر درونی انسان را شکوفا کنند افزود : شغل معلمی همان شغل انبیاءست .

امام جمعه بهاباد بیان کرد : امنیت و آسایش امروز جامعه ما مدیون خون شهدا و رشادت های جانبازان، آزادگان و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

ابراهیمی بشکانی بابیان اینکه زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست افزود : شهدا حماسه‌سازانی هستند که با ازخودگذشتگی و رشادت ضامن بقا، حفظ استقلال و آزادی نظام هستند.

گفتنی است :یادواره شهدای معلم و فرهنگیان فقید شهرستان بهاباد با حضور امام جمعه وجمعی از مسئولان و خانواده های معظم شاهد و اقشار مختلف مردم وبسیجیان و فرهنگیان درمسجد جامع این شهربرگزارشد.

اجرای شعر ، مداحی و سرود از دیگر برنامه های این مراسم بود .

این یادواره با همکاری ناحیه مقاومت بسیج ف کانون بسیج فرهنگیان و اداره آموزش وپرورش بهاباد شب گذشته در مسجد جامع برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار