در گفت‌وگو با پانا

روایت رئیس دانشگاه تهران از دلایل مخالفت برخی مالکان اراضی اطراف دانشگاه با طرح توسعه

نیلی احمدآبادی: ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح توسعه دانشگاه تهران در سال جاری اختصاص یافت

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه طرح توسعه دانشگاه تهران از قانونی‌ترین طرح‌های توسعه‌ای کشور است دلیل مخالفت برخی مالکان اراضی اطراف دانشگاه تهران را تأمین نشدن بودجه لازم برای تملک اراضی اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۱۲۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
روایت رئیس دانشگاه تهران از دلایل مخالفت برخی مالکان اراضی اطراف دانشگاه با طرح توسعه

محمود نیلی احمدآبادی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به نارضایتی بسیاری از سکنه اطراف این دانشگاه از اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران اظهار کرد: افرادی که در طرح توسعه دانشگاه تهران واقع شده‌اند می‌توانند منازل خود را با مجوز شهرداری بازسازی و مقاوم‌سازی کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی درباره مخالفت برخی مالکان اراضی اطراف دانشگاه تهران نیز برای فروش منازل خود گفت: اگر برخی از مالکان معترض اجرای این طرح هستند به این دلیل است که بودجه لازم برای تملک مابقی اراضی تأمین نشده است.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه طرح توسعه این دانشگاه یکی از قانونی‌ترین طرح‌های توسعه‌ای کشور است، گفت: این طرح از سال‌های گذشته شروع شده است و اگر مشکل خرید زمین‌ها برطرف شود و دولت هم منابع مالی را تأمین کند، طرح توسعه دانشگاه تهران به پایان می‌رسد.

اختصاص 100 میلیارد تومان برای طرح توسعه دانشگاه تهران در سال جاری

وی با اشاره به بودجه طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: امسال بودجه بهتری برای اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران دیده شده است به طوری که 100 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است و با یک نقشه جامع و روشن پیش می‌رود.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: مراکزی که در طرح توسعه دانشگاه تهران خریداری می‌شود در اختیار دانشکده‌ها قرار می‌گیرد و املاکی هم که در سال‌های قبل هم خریداری شده است هم‌اکنون به صورت فعال در اختیار دانشکده‌ها قرار دارد منتهی بخش دیگری از مراکزی که خریداری می‌شود در اختیار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه یکی از مراکزی که تهیه شده است تحت عنوان برج فناوری بایو فعال می‌شود و با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز صحبت کرده‌ایم که به زودی اجرایی شود.

بر اساس طرح توسعه دانشگاه تهران، قرار است طرح محدوده پردیس مرکزی که در وضع موجود دارای مساحتی بالغ بر ۲۱ هکتار بوده، بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۴ شورای عالی معماری و شهرسازی، به حدود ۵۲ هکتار درون محدوده‌ای منتهی به بلوار کشاورز در شمال، خیابان وصال در شرق، خیابان کارگر در غرب و خیابان انقلاب در جنوب افزایش یابد. در حال حاضر حدود ۶۵ درصد از این هدف‌گذاری حاصل شده است. اگر چه طی سه سال اخیر دولت، مجلس و کمیسیون ماده ۵ مصوباتی را در پشتیبانی از این طرح اختصاص داده و مجلس نیز علاوه بر تخصیص ردیف بودجه‌ای از سال ۱۳۹۳ به طرح، در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ نیز تبصره خاصی در قوانین بودجه برای تملک اراضی طرح اختصاص دادند. اما بر خلاف برنامه اعلام شده، اجرای جدی این طرح در سال ۹۸ نیز به دلیل مشکلات شدید بودجه‌ای در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار