رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد خبر داد: ذخیره چهارصدهزار متر مکعب آب در پشت بندهای ملارد

ملارد (پانا) - رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ملارد گفت : ساخت سازه ها توانستند حجم قابل توجهی از نزولات آسمانی را استحصال و ذخیره کنند و موجب تقویت سفره های آب زیر زمینی شوند.

کد مطلب: ۹۱۲۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد خبر داد:  ذخیره چهارصدهزار متر مکعب آب در پشت بندهای ملارد

مسعود چهارنظم در رابطه با اثربخشی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در سطح حوزه های آبخیز شهرستان ملارد اظهارداشت: اقدامات آبخیزداری علاوه بر کنترل سیل و رسوب، در کنترل و مدیریت روان آب‌ها تأثیر زیاد داشته تا جائی که این سازه‌ها توانسته اند حجم قابل توجهی از نزولات آسمانی را استحصال و ذخیره کنند و موجب تقویت سفره های آب زیر زمینی شوند.

او با بیان اینکه در پی بارش های اخیر بازدیدهایی توسط فرماندار و برخی از مسئولین ملارد از پروژه‌های اجرا شده انجام گرفته یادآور شد: اظهار نظر بازدیدکنندگان از پروژه‌های آبخیزداری و گزارشات مردمی بیانگر آثار مثبت و کارآیی مفید اقدامات انجام شده در حوزه‌های آبخیز است که نقش مهمی را در مهار سیلاب‌های اخیر ایفا کرده و رضایتمندی بهره برداران و ساکنین حوزه‌های آبخیز را به همراه داشته است.

چهارنظم خاطر نشان کرد: اقداماتی در سال گذشته و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان ملاردبه مرحله اجرا درآمده که در حوزه آبخیز قزل چشمه عملیات آبخوان داری در قالب پروژه پخش سیلاب به حجم هشتاد هزار مترمکعب و احداث بندهای سنگی، ملاتی به حجم دو هزار مترمکعب و عملیات بیولوژیکی در سطح ۱۳۵ هکتار در قالب کاشت گونه آتریپلکس اجرایی شده است.

او ادامه داد: در حوزه آبخیز اخترآباد ملارد نیزعملیات مکانیکی شامل احداث سازه‌های سنگی،ملاتی و سنگی، گابیونی به حجم دو هزار و پنجاه مترمکعب انجام شده است.

/خبرنگار: زهرا عین‌آبادی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار