رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری زیرکوه:توسعه پوشش گیاهی در شاسکوه با اجرای سازه های آبخیزداری

زیرکوه(پانا) ـ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه خبرداد:پوشش گیاهی در منطقه شاسکوه زیرکوه با اجرای سازه های آبخیزداری توسعه یافت.

کد مطلب: ۹۲۲۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری زیرکوه:توسعه پوشش گیاهی در شاسکوه با اجرای سازه های آبخیزداری

علی رجبی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه با اشاره به اجرای 45 تا هزار سازه کوچک آبخیزداری در 300 هکتار از دامنه های شاسکوه این شهرستان در سه سال گذشته گفت: با اجرای این سازه ها، 23 میلیون لیتر آب در دشتهای شاسکوه ذخیره شده است.

رجبی افزود: این منابع آبی سبب شد تا با مشارکت مردم منطقه بذرکاری و کاشت درختانی مانند بنه، بادامشک، زرشک، انجیر کوهی و انار در دستور کار قرار گیرد و بوته کاری و درختکاری این منطقه توسعه یابد.

او با بیان این که در شهرستان زیرکوه 150 سازه آبخیزداری وجود دارد افزود: از این تعداد 45 بند خاکی است و مابقی به صورت گابیونی و سنگ و ملات اجرا شده که کوچک ترین سازه های آن هلالی های آبگیر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه گفت: در بارندگی های بهار امسال حدود 2.5 میلیون متر معکب روان آب و سیلاب در سازه های آبخیزداری زیرکوه ذخیره سازی شد.

رجبی افزود: سال گذشته 8 سازه آبخیزداری در زیرکوه با هزینه یک میلیارد و 400 میلیون تومان ا ز محل منابع صندوق توسعه ملی اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار